Home Transportatori Aerian Supersonic Air Force One pentru președintele SUA
AerianTransportatori

Supersonic Air Force One pentru președintele SUA

46

Un supersonic de ultimă generație ar putea deveni Air Force One, aeronava de serviciu a președintelui Statelor Unite. Avionul este conceput de cei de la Exosonic, un startup californian, și se va baza pe un concept ce ar trebui să intre în uz ca avion comercial.

Air Force One nu este decât un indicativ. Însă fiind vorba despre avionul care transportă președintele SUA, fără îndoială, interesul pe care-l suscită este imens. În fapt, acum avem de-a face cu două Boeing 747, VC-25 A, modificate, vopsite în alb și albastru. Aeronave care au servit cinci președinți pe durata a aproape trei decenii. Un interval de timp extrem de mare. Și dacă inclusiv companiile aeriene au renunțat la vechile Boeing 747, era clar, același lucru trebuia să se întâmple și în cazul lui Air Force One.

Două variante

Despre acest program de înlocuire a avionului s-a vorbit încă din timpul mandatului lui Barack Obama. Schimbarea nu s-a produs însă nici sub comanda lui Donald Trump. Pentru că acesta s-a plans încă din 2016 de costurile ridicate, estimate la 4 miliarde de dolari (3,2 miliarde de euro). Au existat chiar și modificări de plan, pentru a face economii, însă o nouă aeronava este doar la stadiul de proiect.

Boeing rămâne între companiile cu care Administrația SUA lucrează. Și pe tapet este proiectul unui model VC-25 B. O aeronavă cu o rază de acțiune de aproape 11.000 de kilometri, care să-i permită să zboare fără escală până la Tokyo, Riyad sau Tel Aviv. Sigur, fără să vorbim despre posibilitatea de realimentare în zbor. O opțiune care să permită continuarea parcursului în cazuri excepționale. Dar care n-a fost încă folosită, susțin surse ale DefenseOne, cu excepția…filmului ”Air Force One”.

Air Force One în varianta Exosonic

Un alt proiect este derulat însă, în paralel, de startup-ul Californian Exosonic. Care merge pe un concept de avion supersonic. Ca și VC 25-B are o capacitate de 71 de pasageri, pe care o va folosi și pentru aplicația sa comercială, care va apărea la finele deceniului. În cazul modelului Boeing, reducerea spațiului pentru pasageri va face loc biroului și camerei private a președintelui, spațiului de lucru pentru jurnaliști sau a celui rezervat medicilor. Dotări care se vor găsi și în cazul aeronavei celor de la Exosonic. Care va putea acomoda însă, cu noile facilități, doar 31 de pasageri.

Acest model va fi compartimentat, astfel că în unele zone vor fi instalate mai puține scaune pentru a oferi intimitate pasagerilor. Dar există și una în care vor fi puse la dispoziție 20 de scaune. Cel mai probabil va fi dedicată pentru personalul care-l va însoți pe liderul american.

Avionul va dispune de scaune rabatabile, confecționate din lemn și îmbrăcate în piele de cea mai bună calitate. ”O dată cu acest concept vom implementa tehnologii noi care nu sunt sau poate nu vor fi niciodată disponibile pentru segmentele comerciale”, a completat Stephanie Chahan, designerul de interior principal al Exosonic.

Avionul va putea atinge o viteză de 2.205 km/h, adică 1,8 Mach, potrivit CNN, ceea ce-l va face să fie ceva mai rapid decât celebrul model Airbus Concorde, care putea atinge o viteză maximă de 2.179 km/h. Acest lucru înseamnă că va putea parcurge distanța dintre Londra și New York în doar 90 de minute. Autonomia este de 9.260 de kilometri, suficientă pentru zborurile fără escală către principalele capitale ale lumii.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianTransportatori

Low-costul bate companiile de linie

Deși blamate de cele mai multe ori, companiile low-cost din Europa transportă...

AerianTransportatori

Comisia Europeană a aprobat astăzi ajutorul de restructurare TAROM

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că TAROM a primit undă verde...

Aerian

Aeronava „Nadia Comăneci”, pentru sportivii români la J.O. de la Paris

TAROM va transporta sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris (26...