Testele presei de specialitate efectuate de marile publicații europene confirmă faptul că Iveco Stralis este cea mai bună alegere atât pentru gaz, cât și pentru motorină. Testele recente stabilesc competitivitatea motorului Stralis XP Diesel și confirmă Stralis NP 460 ca un produs de top pe piață.Testele confirma faptul ca IVECO are doi campioni TCO2 – Stralis XP si NP – datorită eficienței excelente a consumului de combustibil, ceea ce înseamnă reducerea semnificativă a costurilor cu combustibilul și reducerea emisiilor de CO2.
Rețeaua de distribuție a LNG acoperă deja rutele europene importante, cu peste 150 de stații de distribuție și se dezvoltă rapid, făcând din această tehnologie o soluție imediat viabilă. Iveco dovedește prin tehnologia sa Natural Power Liquefied Natural Gas (LNG) că are o soluție viabilă și profitabilă din punct de vedere financiar pentru a realiza un transport durabil pe distanțe lungi. Peste 3.000 de NP Stralis operează în flotele a peste 400 de operatori de logistică pe principalele rute de transport europene: aceasta este demonstrarea tangibilă a faptului că vehiculul nu este numai durabil din punct de vedere ecologic, dar oferă și performanța unui cost total de operare (TCO) cerut companiile de transport pentru afacerile lor. Această încredere crescândă este, de asemenea, vizibilă în succesul comercial al camioanelor Stralis NP 460 pentru care Iveco a înregistrat deja peste 1.000 de comenzi în 12 țări europene, la numai 8 luni de la lansare.
”Încă aveți îndoieli în a alege ȋntre gaz și motorină? Cea mai buna alegere este Iveco. Știm că Stralis 480 XP a fost foarte bun și a fost deja unul dintre cei mai buni jucători de pe piață în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil, dar Stralis NP 460 a obținut recunoașterea prin intermediul rezultatelor în testele recent efectuate de cele mai importante publicații europene în condiții de conducere reale. Se situează într-o poziție de vârf, la o distanță semnificativă peste toate camioanele tradiționale diesel. Testele au confirmat că proprietarul face economii în comparație cu echivalentul pe motorină, fără a face nici un compromis în ceea ce privește performanțele și confortul sporit, datorită funcționării silențioase și vibrațiilor mai mici. Într-un an, un Stralis NP 460 cu o durată de 150.000 km poate aduce economii de peste 10.000 de euro pe TCO pentru proprietari, comparativ cu un camion echivalent care rulează pe motorină și AdBlue”, a declarat Pierre Lahutte, președintele Iveco.
Modelul Stralis NP 460 în versiunea cu rezervoare duble de combustibil de LNG are o autonomie de până la 1.600 km și oferă o performanță egală cu un camion diesel echivalent, cu avantajul unui consum redus de combustibil: utilizează până la 15% mai puțin combustibil, ceea ce adăugată la costul scăzut al gazelor naturale în comparație cu motorina, are ca rezultat economii semnificative. Faptul că această tehnologie nu necesită uree, spre deosebire de omologul său diesel, reduce suplimentar costurile. Acești factori, împreună cu intervalele lungi de service de 90.000 km, oferă economii de TCO de 9% în comparație cu un camion diesel.
Motorul IVECO Cursor 13 NP este protejat de două brevete: primul este sistemul FPT Industrial, care permite creșterea performanțelor, permite cea mai largă compatibilitate a combustibilului și protejează motorul și catalizatorul cu trei căi de erorile necorespunzătoare. Al doilea este sistemul de management al fluxului de aer reactiv al FPT Industrial, o nouă logică stoichiometrică a raportului de control care este aplicată în timpul schimburilor de viteze. Acest lucru asigură o livrare continuă a cuplului în timpul schimbării vitezelor AMT, ceea ce permite o performanță maximă și cea mai rapidă schimbare a treptei de viteză.
Stralis NP 460 este primul camion cu gaz natural cu transmisie automată de ultimă generație, noua cutie de viteze automată HI-TRONIX cu 12 trepte, care oferă cea mai avansată tehnologie din categoria sa, cu eficiență 99,7%, durabilitate excepțională, clasa de viteză de 16,7 și raportul cuplu-greutate. Această nouă transmisie reduce timpul de deplasare cu 10% față de modelul anterior și oferă funcționalități suplimentare cum ar fi funcția de rotire, patru viteze de mers înapoi și o nouă ofertă de PTO-uri. Sistemul HI-TRONIX este dotat cu retarder hidraulic standard și funcţia ”hill-holder” pentru siguranța șoferului și a încărcăturii. La Stralis NP, opțiunea HI-CRUISE, un set de funcții de predicție bazate pe GPS, cum ar fi schimbarea de viteză predictivă și eco-roll predictiv, și EcoSwitch care adaptează automat puterea și cuplul motorului la sarcina camionului sunt caracteristici standard. Împreună, ele asigură o economie de combustibil remarcabilă, în special atunci când conduceți pe rute deluroase și cu sarcini parțiale
Tehnologia Natural Power a companiei IVECO, împreună cu rețeaua de distribuție rapidă, transformă Stralis NP într-o soluție reală disponibilă imediat pentru operatorii de logistică pentru a obține o flotă durabilă fără compromisuri în ceea ce privește performanța și eficiența – cererea pentru un transport durabil in creștere.
Operatorii de logistică care doresc să își transforme flotele în Natural Power se pot baza pe o rețea de distribuție LNG rapidă, susținută de inițiativele Comisiei Europene, precum Proiectul coridoarelor albastre și stimulente guvernamentale introduse în întreaga Europă pentru a încuraja utilizarea pe scară largă a gazelor naturale și a biometanului în transporturi. Rețeaua acoperă astăzi principalele rute europene de transport de marfă cu peste 150 de stații de alimentare cu combustibil și se așteaptă să ajungă la peste 300 de stații până la sfârșitul anului 2018. Această evoluție este însoțită de o creștere a capacității de producție și de transport a LNG pentru a răspunde cererii în creștere.
Odată cu dezvoltarea rețelei de distribuție, mai mulți operatori de logistică vor intra în rândul celor care au transformat deja în flotele in Natural Power cu Stralis NP, cum ar fi Perrenot și, mai recent, Vega Trans, FERCAM, Primafrio și DHL Freight.
Comentați?