Ca urmare a situației extraordinare de criză din cauza pandemiei de COVID-19, România se alătură țărilor UE care acordă o scutire temporară și limitată a aplicării timpilor de conducere și de odihnă pentru șoferii vehiculelor care transportă mărfuri. Principala măsură este că șoferii de camion pot conduce legal 11 ore pe zi.Această scutire este acordată în conformitate cu articolul 14 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006. Ea se aplică șoferilor implicați în transporturi naționale și internaționale în perioada 18.03.2020 – 16.04.2020.
Derogarea temporară și limitată se aplică la mai multe articole legate de perioadele de condus și de odihnă, după cum urmează:
Derogare de la Articolul 6 alineatul (1) din Regulamentul 561/2006: înlocuirea limitei maxime zilnice de conducere de 9 ore cu una de 11 ore pentru șoferii de camion;
Derogare de la Articolul 7 din Regulamentul 561/2006: înlocuirea cerințelor minime de pauze zilnice prin impunerea unei pauze de 45 de minute după 5 ore și jumătate;
Derogare de la Articolul 8 alineatul (1) din Regulamentul 561/2006: reducerea cerințelor de repaus zilnic de la 11 la 9 ore;
Derogare de la Articolul 8 alineatul (6) din Regulamentul 561/2006: amânarea perioadei de repaus săptămânal la peste șase perioade de 24 de ore.
Scutirea temporară reflectă circumstanțele excepționale care decurg din apariția focarului de COVID-19. Autoritățile vor să evite întreruperea lanțurilor de aprovizionare cu produse esențiale. În același timp, ISCTR a precizat că siguranța nu trebuie compromisă și le recomandă șoferilor să nu conducă atunci când sunt obosiți.
Comentați?