România va inaugura 126 de kilometri de drum de mare viteză în 2023

Rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România va crește în 2023 cu cel puțin 126 de kilometri. Aceasta este estimarea secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Acesta anunță mai mai multe premiere pentru infrastructura rutieră a țării. Printre proiectele ce ar urma să fie inaugurate anul acesta se numără trei loturi din Autostrada Bucureștiului (A0) și două loturi din Autostrada Transilvania (A3).

„Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale. Și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor. Dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim”, a transmis secretarul de stat.

Acesta se referă la finalizarea următoarelor proiecte:
– Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 1 Sud: 16,93 km
– Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Sud: 16,32 km
– Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Nord: 19 km
– Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
– Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
– Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
– DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
– Pasajul rutier Berceni
– Pasajul rutier Olteniței – Popești-Leordeni
– Pasajul denivelat superior DN 21 – Drajna
– Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură

Cinci premiere pentru infrastructura rutieră din România în 2023

Irinel Ionel Scrioșteanu a menționat și cinci premiere pentru infrastructura rutieră a României.

1. 1000 de kilometri dați în trafic. Depășim borna de 1000 km de autostradă dați în trafic. România are, în prezent, 994 km de drumuri de mare viteză. „Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2000 km până în anul 2030”, estimează Scrioșteanu.

2. Toți cei aproximativ 320 kilometri ai Autostrăzii Ploiești – Pașcani (Autostrada Moldova – A7) vor fi în execuție până în primăvara acestui an. Ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise.

3. 1000 de kilometri cu contract de execuție lucrări. La finalul anului 2023 depășim și borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări. „Pe lângă cei 554km drum de mare viteză contractați pentru execuție până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuție pentru încă aproximativ 680 km (405 sunt deja in licitație)”, anticipează secretarul de stat.

4. Primul tronson de autostradă la care ca începe construcția în zona montană. Și care prevede și construcția unui tunel de autostradă cu o lungime de 1,3 km. Este vorba despre Lotul 4 Țigveni – Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.

5. Depășim50 de șantiere deschise pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră în toată țara.

„Din poziția de coordonator al infrastructurii rutiere din România, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, sunt bucuros că 2022 a fost al treilea an consecutiv pe care l-am închis cu rectificare bugetară pozitivă”, a mai spus Scrioșteanu.

Adaugati comentariu