Home Camioane Daimler Trucks, focus pe client
Camioane

Daimler Trucks, focus pe client

48

Daimler Trucks propune o gamă largă de servicii și soluții pentru camioanele Mercedes-Benz și FUSO, care vin în completarea unui portofoliu extins de autovehicule eficiente compatibile cu aplicații multiple.

Mercedes-Benz Complete și Mercedes-Benz Select: costuri de service controlate

Disponibilitatea autovehiculelor, defecțiunile minimale și costurile previzibile sunt factorii esențiali de succes pentru orice companie de transport. Pentru a evita, pe cât posibil, vizitele neplanificate la atelierul de reparații și costurile inutile, tot mai mulți clienți se bazează pe contracte de service atunci când vine vorba de întreținere și reparații.

Începând din iulie 2022, patru din șase vehicule Mercedes-Benz Trucks vândute în cele mai importante piețe din UE sunt asigurate prin contracte de service adaptate cerințelor individuale. O treime din aceste camioane sunt acoperite de Mercedes-Benz Complete.

Acesta este un pachet complet de service ce acoperă lucrări variate de atelier, inclusiv piese supuse uzurii pe șasiu și înlocuirea consumabilelor, de la coordonarea programărilor până la verificarea facturilor pentru plăți lunare recurente.

Pentru eActros și eEconic, Mercedes-Benz Complete acoperă ePowertrain (grupul motopropulsor) până la șase ani, ca o extensie a garanției standard. Mercedes-Benz Select se adresează clienților aflați în căutarea celor mai bune oferte și completează contractul de reparații pentru transmisie (Mercedes-Benz Extend) cu serviciul de întreținere.

Mercedes-Benz Uptime: conectare inteligentă în rețea pentru o utilizare și mai eficientă a autovehiculului

O parte integrantă a contractelor de service Mercedes-Benz Complete și Select este Mercedes-Benz Uptime. Mai precis, serviciul pentru creșterea disponibilității vehiculelor într-un mod sustenabil.

Sistemul inteligent înregistrează date relevante despre motor, presiunea în anvelope și, acum, despre nivelul bateriei în cazul modelelor eActros și eEconic. În acest sens, Mercedes-Benz Uptime a adăugat deja peste 200 de indicatori electrici specifici care monitorizează continuu procesele de încărcare sau curbele de tensiune legate de bateria de înaltă tensiune. Mercedes-Benz Uptime automatizează și permite controlul de la distanță al celor mai multe proceduri de diagnosticare pentru defecțiuni previzibile. După colectarea datelor în camion, sistemul trimite recomandări specifice de acțiune clientului și atelierului Mercedes-Benz în aproximativ patru minute.

Conectarea în rețea a vehiculului, a service-ului Mercedes-Benz și a companiilor de transport poate reduce considerabil vizitele la atelier pentru incidente neprevăzute precum defecțiuni sau pene.

My TruckPoint: noul portal digital dedicat clienților, pentru administrarea completă a flotei

Prin noul portal pentru clienți, Mercedes-Benz Trucks răspunde dorinței multora dintre aceștia de a simplifica gestionarea flotei pentru a investi mai mult timp în alte operațiuni zilnice esențiale. După înregistrarea pe www.mytruckpoint.mercedes-benz-trucks.com, datele clienților despre vehicule și contracte sunt încărcate automat în portal.

Clienții au și opțiunea de a-și păstra datele online în mod independent. Spațiul de lucru complet digitalizat oferă clienților o imagine de ansamblu asupra datelor, documentelor și proceselor relevante, inclusiv informații detaliate despre autovehicul. În plus, instrumentul este gratuit pentru clienții Mercedes-Benz Trucks și oferă informații complete despre contractele de service, inclusiv contractele Mercedes-Benz Uptime și Fleetboard, informații despre data de început și de încheiere, termenii contractului, condițiile și kilometrajul curent.

Clienții au și opțiunea de a adăuga manual autovehicule de la alți producători. De asemenea, platforma susține:

  • gestionarea flotei în ceea ce privește lucrările viitoare de întreținere și revizii;
  • comenzi de piese originale Mercedes-Benz specifice vehiculelor utilizate, inclusiv verificarea istoricului comenzilor, vizualizarea și urmărirea celor în curs;
  • gestionarea unor aspecte contractuale prin generarea unor notificări automate la expirarea contractului.

TruckLive: conectat din prima secundă

Noul portal pentru clienți oferă, de asemenea, acces la TruckLive, portalul pentru întreaga ofertă de servicii digitale a Mercedes-Benz Trucks. Noul serviciu digital va fi disponibil în anumite țări europene din octombrie 2022 și poate fi activat prin încheierea unui contract TruckLive.

Acesta începe cu două module: mentenanță și informații despre trafic în timp real (Live Traffic). Modulul de mentenanță oferă transparență cu privire la întreținerea camionului și informații-cheie despre starea actuală a autovehiculului. Acesta conectează clienții cu Mercedes-Benz Service pentru a pune la dispoziție datele autovehiculului, cu scopul de a facilita planificarea lucrărilor de mentenanță. În plus, clienții au opțiunea de a efectua ei înșiși anumite lucrări de întreținere. Cu modulul Live Traffic, datele de trafic actualizate pot fi folosite pentru a scurta timpii de călătorie și pentru a planifica mai precis orele de sosire.

Soluții digitale inteligente pentru o eficiență și mai mare

Intuitiv, ușor de utilizat și cu un design modern, portalul Fleetboard (bazat pe cloud) presupune o dezvoltare a soluției telematice existente. Platforma integrativă facilitează pentru clienți vizualizarea datelor din flota lor de vehicule, oferind în același timp accesul la o gamă largă de soluții digitale.

Pentru început, flotele de camioane electrice vor fi principalii beneficiari ai noului portal. Funcția Charge Management oferă transparență deplină asupra procesului de încărcare, astfel încât costurile să poată fi gestionate folosind istoricul tranzacțiilor. Operațiunile de încărcare pot fi, de asemenea, planificate mai bine pentru a maximiza utilizarea stațiilor de încărcare. Procesele de încărcare pot fi, în general, pornite și oprite de oriunde prin funcția Charge Management.

Un alt instrument disponibil este un jurnal de bord cu informații detaliate despre timpii de conducere, staționare și încărcare, greutatea totală, kilometrii parcurși, trasee, topografie, temperatură, precum și consumul de energie sau modificări ale nivelului de încărcare a bateriei. Acest lucru le permite managerilor de flotă să urmărească fiecare vehicul individual din companie, astfel încât utilizarea să poată fi optimizată atunci când managerii vorbesc cu șoferul sau cu dispecerul.

Instrumentul grafic le permite angajaților din departamentele de suport ale companiilor de transport să reacționeze rapid la condițiile actuale ale vehiculelor ori de câte ori este necesar. Acest lucru se datorează faptului că instrumentul arată unde se află un vehicul în prezent și dacă este condus sau staționează. Utilizatorii de camioane electrice sunt, de asemenea, informați despre starea de încărcare a bateriei și autonomia estimată. Noul portal Fleetboard va fi extins treptat și, începând cu 2023, va deveni disponibil și pentru clienții camioanelor cu motoare convenționale.

Aplicația de logistică HABBL se remarcă din portofoliul de conectivitate Mercedes-Benz Trucks, deoarece ghidează șoferii pas cu pas prin comenzile de lucru. Șoferul poate opera aplicația în același timp pe Multimedia Cockpit-ul camionului său și pe orice dispozitiv mobil Android pentru sarcini în afara vehiculului. Toți cei implicați în transport – șoferii, dispecerii și clienții finali care au acces la date prin intermediul aplicației – primesc întotdeauna informațiile de care au nevoie. Acest lucru crește calitatea procesului și, în același timp, creează un grad ridicat de transparență.

Sfaturile experților în e-mobility

Pentru a sprijini companiile de transport în tranziția către mobilitatea electrică la fiecare pas, Daimler Truck a integrat vehicule precum eActros sau eEconic și FUSO eCanter într-un ecosistem de soluții ce include, printre altele, consultanță și servicii de atelier, soluții digitale pentru utilizarea eficientă a vehiculelor și optimizarea costurilor totale. De exemplu, echipele noastre de eConsulting folosesc rutele existente pentru a determina profiluri de utilizare pentru camioanele electrice care sunt cât mai realiste și relevante pentru un anumit client. Pe lângă electrificarea autobazei, eConsulting mai include, în funcție de dorințele clientului, toate răspunsurile la întrebări legate de planificarea, comanda și implementara infrastructurii de încărcare și conectarea la rețea. Mercedes-Benz Trucks cooperează cu Siemens Smart Infrastructure și ENGIE pentru încărcare în autobaze și lucrările electrice și de instalare. Dacă este solicitată, Mercedes-Benz Trucks oferă și asistență, cu posibile finanțări publice pentru infrastructură și autovehicule.

Notă: material apărut în numărul 304 al revistei Cargo&Bus.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...