Renault Trucks lucrează cu Immersion, liderul european în realitatea virtuală și augmentată, pentru a îmbunătăți controlul calității motoarelor. Prima fază de testare a utilizării realității mixte va începe în această lună la fabrica de motoare din Lyon.
Producătorul francez studiază potențialul realității augmentate, mai exact al realității mixte, în procesele de producție. O echipă multidisciplinară formată din 20 de angajați a proiectat împreună cu Immersion un prototip pentru controlul calității motoarelor.
Spre deosebire de realitatea augmentată, care afișează imagini deasupra realității, realitatea mixtă poate adăuga obiecte virtuale într-un mediu real, sub formă de holograme cu care utilizatorii pot interacționa.
Renault Trucks folosește deja de ani buni realitatea virtuală și are convingerea că tehnologia poate îmbunătăți procesele de producție. Experții au identificat problemele tehnice și utilizările adecvate pentru realitatea mixtă.
”În practică, operatorii care controlează calitatea vor purta ochelari inteligenți Microsoft HoloLens în care vor fi integrate toate componentele digitalizate ale motoarelor. Prin acești ochelari și realitatea mixtă, operatorii vor vedea instrucțiuni care îi vor ghida prin cele mai complexe operațiuni de control, pentru care în prezent se folosesc instrucțiuni pe hârtie”, a declarat Bertrand Félix, inginer Renault Trucks și coordonatorul proiectului.
Fiecare componentă a motorului, digitalizată și suprapusă peste motorul propriu-zis, poate fi vizualizată separat, ghidând operatorul spre piese specifice și validarea pas cu pas a calității. Având mâinile libere, operatorii pot să trimită și alte informații, precum planuri și instrucțiuni de asamblare. De asemenea, tehnologia conține numeroși senzori care permit mișcarea utilizatorilor în jurul motorului.
”Pe lângă experiența dobândită în realitatea virtuală din 1994, valoarea noastră adăugată constă în echipa multi-disciplinară care înțelege cu adevărat nevoile clienților. Cu Renault Trucks am proiectat și dezvoltat un instrument perfect potrivit pentru cerințele unei fabrici și care poate fi integrat în procesele industriale ale producătorului”, a spus și Jean-Baptiste de la Rivière, director de Cercetare și Dezvoltare la Immersion.
Renault Trucks vede ca avantaje ale tehnologiei reducerea complexității și îmbunătățirea controlului calității. De asemenea, se reduce nivelul cunoștințelor necesar operatorilor și se accelerează procesul de instruire. În faza a doua ar putea fi luate în calcul și alte aplicații, precum asistența la asamblare și la reparații. Folosirea la scară largă a tehnologiei este programată pentru 2019-2020.
Comentați?