Președintele Renault Trucks, Bruno Blin, a livrat recent cheile pentru primul camion electric D Wide, un vehicul de colectare a deșeurilor menajere ce va fi folosit în orașul Lyon.Pentru Renault Trucks, mobilitatea electrică este un răspuns la problema calității aerului și poluării fonice din zonele urbane, precum și pentru reducerea globală a emisiilor de CO2. Acest model de 26 de tone D Wide Z.E. de pre-producție este primul din a doua generație de camioane electrice a Renault Trucks. Primul camion electric D Wide Z.E. a fost produs la fabrica din Blainville-Sur-Orne (Normandia) și va intra în operare încă din această lună.
Colectarea deșeurilor menajere este o aplicație foarte potrivită pentru tehnologia electrică. Ciclurile de operare ale acestor vehicule includ foarte multe opriri și reporniri (între 300 și 800 pe zi), care înseamnă pentru un camion convențional un consum mare, emisii semnificative de particule și o uzură pronunțată a sistemului de frânare. Astfel, pentru un camion Euro 6, emisiile de particule legate de abraziune (uzura anvelopelor și a frânelor) sunt mai mari decât emisiile rezultate în urma arderii motorinei. Camionele electrice rezolvă și această problemă, deoarece recuperarea energiei care apare în momentul încetinirilor reduce mult uzura frânelor și anvelopelor.
Modelul Renault Trucks D Wide Z.E. de 26 de tone dispune de un motor electric ce funcționează ca o interfață între camion și suprastructură. Vehiculul a fost carosat de Faun Environnement, care a cuplat o pompă hidraulică la interfața standard pentru a alimenta sistemul de colectare a deșeurilor. Faun a optimizat suprastructura și greutatea acesteia pentru a compensa greutatea bateriilor.
Carosierul a modificat și circuitul hidraulic pentru a reduce nivelul de zgomot. De asemenea, porțiunea din spate a fost izolată fonic pentru a atenua zgomotul produs la căderea gunoiului în compactor. Aceste modificări au dus la reducerea nivelului de zgomot produs în timpul operării camionului cu 3 decibeli.
Comentați?