Iveco Stralis NP 460 LNG record
Home Camioane Record pentru Stralis NP 460: 1.728 km cu un plin de LNG
CamioaneTehnologie

Record pentru Stralis NP 460: 1.728 km cu un plin de LNG

31

Un camion Iveco Stralis NP 460 cu noul motor de 460 CP a stabilit un nou record pentru cea mai lungă călătorie cu un singur plin de LNG. Traseul de peste 1.700 km demonstrează viabilitatea tehnologiei pentru transporturile internaționale din Europa.

Autotractorul Stralis NP 4×2 a plecat din Londra cu o semiremorcă cu 3 axe, greutatea totală a ansambului fiind de 30 de tone. După o scurtă traversare cu feribotul între Dover și Calais, camionul a completat o călătorie pe șosea de 1.728 km fără a realimenta, depășind autonomia oficială a vehiculului de 1.600 km. Astfel, economiile de costuri cu carburantul în această călătorie au ajuns la 40% în comparație cu un camion diesel.

”Anul trecut am străbătut cel mai lung traseu rutier din Marea Britanie cu Stralis NP 400 CP, dar acum am vrut să ridicăm ștacheta și mai sus. A fost o ocazie să demonstrăm eficiența lui Stralis NP și să testăm la limită noul nostru motor de 460 CP. Am umplut rezervorul înainte de a pleca din Londra și am mai oprit pentru alimentare la Madrid, după două zile și jumătate. Funcționarea 100% cu gaz natural este cea mai simplă soluție pentru șoferi și managerii de flotă, care nu mai trebuie să își facă griji pentru motorină și AdBlue”, a declarat Martin Flach, director de carburanți alternativi al Iveco.

În ciuda traficului aglomerat din Marea Britanie, a vântului puternic din Franța și a traseului deluros din Spania, Stralis NP a înregistrat un consum mediu impresionant, de 22,6 kg la 100 km.

Înainte de start, Iveco a planificat atent călătoria cu ajutorul MyBestRoute, o aplicație dezvoltată de Michelin pentru clienții Stralis NP. Aplicația permite șoderilor și managerilor de flote să selecteze ruta optimă pentru orice călătorie din Europa, inclusiv reprezentarea grafică a stațiilor de realimentare și estimarea costului total al călătoriei pentru camioane diesel sau alimentate cu gaz.

Iveco a folosit această călătorie pentru a demonstra că gazul natural (CNG, LNG sau biometan) este o alternativă viabilă, realistă, sigură și eficientă la diesel, iar rețeaua de distribuție din Europa este în continuă creștere.

În comparație cu un model echivalent diesel Euro VI, Stralis NP alimentat cu LNG are emisii de oxizi de azot cu aproximativ 90% mai mici, de particule cu 99% mai mici și de CO2 cu 15% mai mici (95% pentru biometan).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...