După zece ani de la prima ediție pe tărâm sud-american, Raliul Dakar 2019 se mută exclusiv în Peru. Competiția se va desfășura în perioada 6-17 ianuarie, pe o buclă cu startul și sosirea la Lima.Zece etape, 5.000 de kilometri parcurși, din care 3.000 de probă specială cronometrată. Acestea sunt principalele repere ale ediției 2019 a Raliului Dakar, cea mai cunoscută competiție off-road din lume. 70% din acest traseu se va desfășura în nisipul deșertului peruan, care va avea un rol hotărâtor în stabilirea ierarhiilor finale.
Cu opt victorii în cele zece ediții sud-americane, echipa Kamaz-Master este văzută din nou ca mare favorită a competiției. Liderul echipei ruse va fi Eduard Nikolaev, câștigător în 2013, 2017 și 2018. Celelalte trei camioane Kamaz vor fi conduse de Airat Mardeev, Dmitry Sotnikov și Andrey Karginov.
Principalul pericol pentru Kamaz va fi reprezentat, ca de fiecare dată în ultimul deceniu, de camioanele Iveco și mai ales de echipa De Rooy. Anul trecut, după 12 etape, Nikolaev era despărțit de Federico Villagra (Iveco) de numai o secundă. Argentinianul a fost însă silit să abandoneze în etapa a 13-a, ultima, din cauza unei defecțiuni la termostatul instalației de răcire. Echipa De Rooy va fi mai puternică în Raliul Dakar 2019 datorită revenirii căpitanului Gerard De Roy, care în 2018 a preferat să ia startul în Africa Eco Race, competiție pe care a și câștigat-o. Celelete camioane Iveco Powerstar vor fi conduse de piloții Federico Villagra, Anton van Genugten (câștigător a patru etape în 2018) și Maurik van den Heuvel.
În duelul celor două mari echipe favorite se vor implica fără îndoială și alți piloți, dintre care se disting bielorusul Siarhei Viazovici (MAZ), ocupantul locului 2 la ediția din 2018, dar și cehii Martin Macik (LIAZ), Ales Loprais (Tatra) și Martin Kolomy (Tatra). Olanda rămâne cea mai reprezentată națiune în categoria camioane, cu 10 piloți. În afara celor din echipa De Rooy Iveco, cei mai periculoși olandezi sunt Martin Van den Brink și Gert Huzink, ambii pe camioane Renault.
O altă mare noutate este prezența în premieră a camioanelor Ford în Raliul Dakar. Echipa VDR Trucks Racing va concura cu două camioane prototip dezvoltate împreună cu Ford Otosan R&D, conduse de belgienii Yves Rutten și Peter Van Delm. În afara celor doi, echipa va fi completată de patru copiloți și opt mecanici. Camioanele vor fi echipate cu motoare Ecotorq de 10 litri care dezvoltă 730 CP, șasiu ranforsat, panouri laterale de kevlar carbon și punți independente față și spate.
Raliul Dakar 2019
06.01 Prolog: Lima
07.01 Etapa 1: Lima – Pisco
08.01 Etapa 2: Pisco – San Juan de Marcona
09.01 Etapa 3: San Juan de Marcona – Arequipa
10.01 Etapa 4: Arequipa – Tacna Marathon
11.01 Etapa 5: Tacna Marathon – Arequipa
12.01 Zi de pauză
13.01 Etapa 6: Arequipa – San Juan de Marcona
14.01 Etapa 7: San Juan de Marcona – San Juan de Marcona
15.01 Etapa 8: San Juan de Marcona – Pisco
16.01 Etapa 9: Pisco – Pisco
17.01 Etapa 10: Pisco – Lima
Comentați?