Scania și Volvo vor participa împreună la un studiu privind plutoanele de camioane pe drumurile publice, Sweden4Platooning. Cei doi producători suedezi de camioane vor avea ca parteneri în proiect pe DB Schenker, Institutul Regal de Tehnologie, Institutul de Cercetări al Suediei (RISE) și Administrația Suedeză de Transport.
Scopul proiectului este de a studia întregul potențial al tehnologiei, care poate reduce emisiile de carbon și poate face transportul de mărfuri mai eficient. DB Schenker operează zilnic camioane de la ambii producători, fapt ce constituie o noutate valoroasă a proiectului, deoarece întregul potențial al plutoanelor poate fi realizat doar când camioane din mărci diferite comunică între ele.
”Plutoanele au potențialul de a îmbunătăți fluența traficului pe autostrăzi și de a reduce impactul transporturilor asupra mediului. Totuși, tehnologia va ajunge pe piață doar dacă vehicule de la mai multe mărci se pot găsi unele pe altele”, a declarat Gunnar Tornmalm, șef de predezvoltare în cadrul departamentului Systems Development al Scania.
Când camioanele circulă aproape unul în spatele altuia, consumul de carburant este îmbunătățit ca urmare a reducerii frecării cu aerul. Rezistența aerodinamică este responsabilă pentru 25% din consumul de carburant al unui camion, iar cu cât vehiculele pot circula mai aproape unul de altul, cu atât este mai mare potențialul de economisire.
Mulți potențiali cumpărători de vehicule electrice încă simt așa-numita anxietate legată de...
deCargo & Bus30 aprilie 2025MAN Driver App: Simplificarea muncii de zi cu zi la bordul camioanelor,...
deCargo & Bus8 aprilie 2025PACCAR Parts introduce panouri solare ultra-subțiri, flexibile, care pot fi instalate pe...
deRazvan Codorean19 martie 2025Noua funcție Connected Traffic Warnings poate contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere prin...
deCargo & Bus18 martie 2025
Comentați?