Scania și Volvo vor participa împreună la un studiu privind plutoanele de camioane pe drumurile publice, Sweden4Platooning. Cei doi producători suedezi de camioane vor avea ca parteneri în proiect pe DB Schenker, Institutul Regal de Tehnologie, Institutul de Cercetări al Suediei (RISE) și Administrația Suedeză de Transport.
Scopul proiectului este de a studia întregul potențial al tehnologiei, care poate reduce emisiile de carbon și poate face transportul de mărfuri mai eficient. DB Schenker operează zilnic camioane de la ambii producători, fapt ce constituie o noutate valoroasă a proiectului, deoarece întregul potențial al plutoanelor poate fi realizat doar când camioane din mărci diferite comunică între ele.
”Plutoanele au potențialul de a îmbunătăți fluența traficului pe autostrăzi și de a reduce impactul transporturilor asupra mediului. Totuși, tehnologia va ajunge pe piață doar dacă vehicule de la mai multe mărci se pot găsi unele pe altele”, a declarat Gunnar Tornmalm, șef de predezvoltare în cadrul departamentului Systems Development al Scania.
Când camioanele circulă aproape unul în spatele altuia, consumul de carburant este îmbunătățit ca urmare a reducerii frecării cu aerul. Rezistența aerodinamică este responsabilă pentru 25% din consumul de carburant al unui camion, iar cu cât vehiculele pot circula mai aproape unul de altul, cu atât este mai mare potențialul de economisire.
Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...
deCargo & Bus2 octombrie 2024Când citești aceste rânduri, peste 50 de milioane de discuri de frâne...
deCargo & Bus21 august 2024În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...
deCargo & Bus29 iunie 2024ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...
deCargo & Bus1 mai 2024
Comentați?