Primele 8 autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid, dintre cele 130 contractate de Primăria București pentru STB, au început astăzi să circule pe traseul liniei 131.Noile vehicule vor tranzita zona centrală a Capitalei, de la Piaţa Romană, Calea Dorobanţi, Arcul de Triumf, Piaţa Presei, până la Complexul Comercial Băneasa.
Autobuzele au instalatie de climatizare, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, precum si un sistem informatic performant, care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real, dar și monitorizarea performanțelor autobuzelor de la sediul central.
Conform contractului, în fiecare luna, până la finalul anului, vor fi livrate câte 20 de autobuze, iar în ianuarie 2021, ultimele 9 unități. Tot în această lună, alte autobuze Citaro Hybrid vor începe să opereze pe linia 105.
Noile autobuze au o capacitate de până la 100 de pasageri, dintre care 27 pe scaune. Conform contractului, garanția autobuzelor Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani și 480.000 km.
Modelul Citaro Hybrid folosit de astăzi și pe linia 131 este o versiune îmbunătățită a lui Citaro diesel. Arhitectura hidrid este una simplă, cu un motor electric compact, în formă de disc (putere maximă de 14 kW, cuplu de 220 Nm), montat între motorul cu combustie internă și transmisia automată.
Modelul hibrid funcționează foarte simplu: la decelerări, motorul electric acționează ca un generator și transformă energia de frânare în electricitate. Aceasta este stocată și poate fi folosită de motorul electric pentru a asista motorul cu combustie internă, în special la plecarea de pe loc.
Deoarece motorul electric nu este folosit pentru a crește puterea maximă, performanțele de top în ce privește puterea și cuplul autobuzului rămân neschimbate. În schimb, motorul electric reduce sarcina celui pe combustie internă și îmbunătățește comportamentul la plecarea de pe loc.
Reducerea turației la plecarea de pe loc se traduce într-o reducere a consumului de carburant. Astfel, Citaro Hybrid consumă cu până la 8,5% mai puțin față de modelul convențional diesel.
Sursa foto: Primăria București
Comentați?