Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjn (PESA) drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3.
Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
„În continuare, menţionăm că perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri. Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, a precizat ARF.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,238 miliarde de lei şi 4,150 miliarde de lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi: lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord-Ploieşti Sud-Adjud, Iaşi -Paşcani-Suceava, Bacău-Paşcani, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1,045 miliarde de lei şi 1,34 miliarde de lei, fără TVA; lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov-Gheorgheni, Arad-Timişoara- Caransebeş, Huedin-Cluj-Bistriţa, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,209 miliarde de lei şi 1,555 miliarde de lei, fără TVA; lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-Braşov, Bucureşti Nord-Roşiori, Bucureşti Nord-Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa- Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984,207 milioane de lei şi 1,256 miliarde de lei, fără TVA.
Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221-222 luni, în funcţie de lotul atribuit. „De asemenea, menţionăm că potrivit art. 22 din HG nr. 1453 din 8 decembrie 2022, pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate sunt puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat. La expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, a mai arătat ARF.
Comentați?