Home Transportatori Feroviar PESA a câștigat licitația pentru 62 de trenuri electrice regionale
Feroviar

PESA a câștigat licitația pentru 62 de trenuri electrice regionale

258

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjn (PESA) drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3.

Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

„În continuare, menţionăm că perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri. Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, a precizat ARF.

Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,238 miliarde de lei şi 4,150 miliarde de lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi: lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord-Ploieşti Sud-Adjud, Iaşi -Paşcani-Suceava, Bacău-Paşcani, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1,045 miliarde de lei şi 1,34 miliarde de lei, fără TVA; lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov-Gheorgheni, Arad-Timişoara- Caransebeş, Huedin-Cluj-Bistriţa, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,209 miliarde de lei şi 1,555 miliarde de lei, fără TVA; lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-Braşov, Bucureşti Nord-Roşiori, Bucureşti Nord-Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa- Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984,207 milioane de lei şi 1,256 miliarde de lei, fără TVA.

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221-222 luni, în funcţie de lotul atribuit. „De asemenea, menţionăm că potrivit art. 22 din HG nr. 1453 din 8 decembrie 2022, pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate sunt puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat. La expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, a mai arătat ARF.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Trenurile operatorului privat care introduce curse intercity Iași – București și Suceava – București au ajuns în Portul Constanța

Primele trenuri achiziționate la jumătatea anului trecut de ieșeanul Dumitru Anchidin prin...

FeroviarNoutati

62 de trenuri noi în România

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat semnarea contractului de finanțare RE-R...

FeroviarNoutati

CFR Călători primește încă 12 rame Alstom

CFR Călători a câștigat al treilea pachet de 12 rame, atribuit de...

FeroviarNoutati

Primul tren din fibră de carbon din lume intră în circulație în China

Primul tren de pasageri din fibră de carbon din lume, CETROVO 1.0...