Deși blamate de cele mai multe ori, companiile low-cost din Europa transportă mai mulți pasageri decât companiile de linie.
Într-o perioadă de redresare după pandemia de COVID-19, operatorii low-cost sunt mult mai receptivi atunci când vine vorba de schimbările din piață, pot distribui capacitate suplimentară acolo unde este cerere, stimulată prin prețuri mici. Iar asta s-a văzut și în cifre.
Cele mai mari 12 companii low-cost din Europa au transportat anul trecut cu 112 milioane de pasageri mai mulți decât companiile de linie, arată o analiză realizată de CAPA Centre for Aviation. În total, cele 12 companii au transportat 512 milioane de pasageri. Spre comparație, în 2019, anul dinaintea pandemiei, diferența era de 26 de milioane în favoarea operatorilor low-cost. În timp ce companiile low-cost au transportat cu 8% mai mulți pasageri în 2023 decât în 2019, companiile de linie sunt încă pe minus la acest capitol: -11%.
Cine a transportat cei mai mulți pasageri
Cea mai companie aeriană din Europa este Ryanair, care a transportat de două ori mai mulți călători decât urătoarea companie low-cost, easyjet, iar ambele au transportat mai mulți decât Turkish Airlines, compania de linie care a transportat cei mai mulți călători.
Cea mai mare creștere a numărului de pasageri față de 2019, de 152%, a înregistrat-o Wizz Air. Doar trei din cele mai mari companii low-cost au transportat mai puțini pasageri: easyJet, Eurowings și Norwegian.
La polul opus, Turkish Airlines este compania de linie care a transportat cei mai mulți călători anul trecut: 83,4 milioane. Următoarele locuri sunt ocupate de Lufthansa, British Airways, Air France și KML. Compania națională TAROM nu se regăsește în acest top.
Comentați?