La 19 luni de la prăbușirea podului Morandi din Genova, constructorii au anunțat astăzi că faza principală a construcției s-a încheiat, odată cu montarea ultimei secțiuni din noul pod.Deși mai este până când noul pod din Genova va fi deschis publicului, acesta este un pas important al proiectului, așteptat cu nerăbdare de orașul cu 580.000 de locuitori. Primarul Genovei a declarat că absența podului a costat municipalitatea aproximativ 6 miliarde de euro.
Pe lângă legătura dintre Franța și Italia, podul asigură și conexiunea cu portul din Genova sau traversarea orașului dintr-o parte în alta. De aceea, lucrările au continuat și în timpul vârfului pandemic din Italia, una dintre cele mai afectate țări din Europa. Construcția noului pod a început în August 2019, la puțin timp după demolarea rămășițelor vechiului pod.
Podul Morandi, sau oficial viaductul Polcevera, este un pod de pe autostrada A10 din Genova. Podul, parte din Drumul European E80, a traversat râul Polcevera între districtele Sampierdarena și Cornigliano din Genova. Inaugurat în 1967, podul s-a prăbușit parțial pe 14 august 2018, omorând cel puțin 43 de persoane, printre care și un șofer de camion român. Alte persoane sunt încă date dispărute.
Citește și:
Restricții pentru camioane în Europa de 1 Mai
Statul român va organiza trenuri charter pentru a transporta îngrijitori în Austria
O călătorie de poveste cu BMW 525d Touring pe traseul München-Nisa prin pasul Stelvio și lacul Como
Comentați?