Home Vehicule speciale Nouă uzină de tractoare în România, lângă Arad
Vehicule speciale

Nouă uzină de tractoare în România, lângă Arad

35

Compania austriacă Syn Trac începe construirea unei fabrici de asamblare tractoare la Ghioroc, lângă Arad. O investiţie de peste 400 de milioane de euro.

Conform companiei Syn Trac, uzina va avea circa 600 de locuri de muncă. Primele tractoare vor ieși de pe linia de asamblare în octombrie 2023.

Compania şi-a anunţat investiţia odată cu lansarea proiectului parcului industrial al comunei Ghioroc. Aceasta este aflată la circa 20 km de Arad, iar în locație vor activa mai multe firme internaţionale.

Managerul consorţiului de firme care vor activa la Ghioroc, Patrick Monac, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că în viitoarea fabrică locală se vor asambla anual circa 400 de tractoare, care vor fi livrate în special în Europa de Est.

„În acest an vom construi fabrica de tractoare Syn Trac. Iar în octombrie anul viitor vrem să iasă primul tractor de pe linie. Producţia din România va avea ca țintă ţările din estul Europei şi Orientul Mijlociu. În acest an vom dezvolta şi proiectul pentru fabrica de remorci şi mecanisme hidraulice şi cutii de viteză.

Vor fi peste o sută de locuri de muncă în prima fază, iar în patru – cinci ani vom ajunge la 600 de locuri de muncă. Investiţia va fi de peste 400 de milioane de euro, pe o suprafaţă de zece hectare. Avem deja o comandă de 1.500 de tractoare, dintre care 40 pentru România”, a declarat Patrick Monac.

Syn Trac produce în Austria circa 400 de tractoare pe an cu 85 de angajați

Patrick Monac a menționat că în acest moment în Austria se produc în jur de 400 de tractoare pe an. Un număr important în condițiile în care în fabrica robotizată lucrează numai 85 de angajaţi.

Compania va colabora cu Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad pentru pregătirea studenţilor care vor lucra în domeniu, aceştia urmând să beneficieze de burse de studiu.

Patronul Syn Trac, Stefan Putz, a explicat că tractoarele ce vor fi asamblate la Ghioroc au capacităţi unice de lucru, beneficiind de tehnologii brevetate.

„De 30 de ani construiesc maşini care se găsesc acum în toată lumea. Sunt şi un mic inventator. Și am găsit ceva nou la aceste tractoare, care sunt unice. De exemplu, aceste utilaje nu au motorul în faţă, ca toate utilajele, ci sub podea. Iar asta ne dă posibilitatea să facem legături cu mecanisme în faţă şi spate. În 60 de secunde se face trecerea de la agricultură la lucrări comunale, la curăţenie de păduri sau alte activităţi”, a explicat Stefan Putz.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Vehicule speciale

New Holland câștigă Good Design Award

Combina CR11 și tractorul electric T4 de la New Holland sunt câștigătorii...

Vehicule speciale

GAUSSIN începe livrările către AMAZON

GAUSSIN NA, o filială deținută integral de GAUSSIN, un pionier al transportului...

LogisticăVehicule speciale

Linde, noua generație de stivuitoare electrice

Linde propune mai multă putere, confort și durabilitate pentru stivuitoarele electrice de...

Vehicule speciale

Noua fabrică de tractoare de la Arad: lucrările încep anul acesta

O fabrică de tractoare care ar crea aproximativ 600 de locuri de...