Începând din mai 2021 este obligatorie noua etichetă EU pentru anvelope de camioane și autobuze. Aceasta conține informații despre rezistența la rulare, distanța de frânare sau nivelul de zgomot emis.
Parlamentul European susține că noul sistem ar putea reduce emisiile de CO2 cu 10 milioane de tone în fiecare an. Mai ales în segmentul vehiculelor comerciale grele, diferențele dintre diferitele clase de performanțe ar putea însemna diferențe majore în ce privește costurile de operare.
Noua etichetă EU pentru anvelope de camioane
Spre deosebire de fostele etichete pentru turisme și vehicule comerciale ușoare, pe noile etichete vor apărea informații precum numele producătorului, numărul de tip al anvelopei sau dimensiunea anvelopei. De asemenea, pe fiecare eticheta va fi printat un cod QR cu acces direct la fișa produsului din baza de date a UE. În plus, pe noile etichete vor apărea informații despre aprobările privind aderența pe gheață și zăpadă, utile mai ales acum, când multe țări din Europa solicită obligatoriu pe timp de iarnă anvelope cu simbol 3PMS, și nu doar M+S.
Vor fi 5 clase pentru rezistența la rulare (consumul de carburant) și performanța la frânare, identificate cu litere de la A la E și culori de la verde la roșu. În cazul emisiilor de zgomot avem clasele A, B și C.
Clienții pot descărca mai multe informații despre fiecare anvelopă prin scanarea codului QR care apare în colțul din dreapta-sus. Codul oferă un link către baza de date EPREL (European Product Registry for Energy Labelling), care conține fișa de produs a respectivului model de anvelopă.
Noua etichetă UE este proiectată pentru a ajuta clienții să aleagă anvelopele mai eficiente, care au în timp costuri de operare și emisii mai mici. De asemenea, informațiile despre aderența pe asfalt ud ar trebui să crească nivelul de siguranță în trafic.
Comentați?