Criza coronavirus a adus în prim plan conceptul de muncă la domiciliu, folosit de tot mai mulți angajați. Șoferii de camion nu se pot bucura încă de acest privilegiu, dar situația s-ar putea schimba în următorii ani. În această lună, producătorul suedez de vehicule autonome Einride a făcut un anunț de angajare a primului șofer profesionist care va opera camioane de la distanță.În viitor, tehnologia de conducere autonomă va schimba fundamental sectorul de transport rutier. Lider al segmentului de transport de marfă cu vehicule autonome, Einride va angaja în acest an un operator de camioane autonome. Acesta va monitoriza operațiunile vehiculelor autonome Einride Pod și, la nevoie, le va conduce de la distanță.
Primul operator de la distanță va fi un fost șofer de camion și va lucra la sediul companiei din Suedia. În prima fază, el va fi instruit pentru a înțelege tehnologia din spatele sistemului și a se familiariza cu protocolalele de siguranță și conducerea de la distanță. Va urma o perioadă de testare de 9 luni, care va reliefa principalele aspecte pentru viitorii operatori de camioane de la distanță. Einride vrea să angajeze în acest an un operator de la distanță și în SUA.
Muncă la domiciliu pentru șoferii de camion? A apărut prima ofertă
”În prezent, vehiculele noastre autonome sunt operate de inginerii de dezvoltare, care au fost instruiți pentru conducerea camioanelor. Dar o soluție industrială trebuie să se bazeze șoferi de camion instruiți pentru operarea de la distanță a roboților autonomi. Suntem încântați să înființăm o categorie complet nouă de locuri de muncă. Operatorii de la distanță vor beneficia de condiții de muncă mult mai bune decât șoferii de camion”, a declarat Robert Falck, fondator și CEO al Einride.
Einride crede că instalarea unui sistem bazat pe camione electrice autonome operabile de la distanță poate reduce cu 60% costurile de operare și crește cu 200% productivitatea.
Einride a prezentat camionul autonom T-Pod în aprilie 2017. Peste un an, DB Schenker a anunțat că va testa T-Pod în cadrul operațiunilor sale din Suedia. Proiectul pilot a fost lansat la finalul anului 2018. În luna mai a anului trecut, Agenția pentru Transporturi din Suedia a fost de acord cu testarea vehiculului și pe drumurile publice.
Comentați?