Joi, 25 mai, a fost semnat la sediul Primăriei Cluj – Napoca contractul pentru construirea Magistralei I de metrou din Capitala Ardealului. În valoare de peste două miliarde de euro, lucrările la această linie de metrou vor fi finalizate în 2031, potrivit estimărilor primarului Cluj – Napoca, Emil Boc.
„În 2031, anul de punere în funcțiune a metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi. Ce înseamnă asta? Mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș încă din primul moment al punerii în funcțiune a metroului. Iar în termeni de verde, într-un an de zile metroul practic elimină gaze cu efect de seră în echivalent a o jumătate de milion de copaci plantați”, a transmis edilul Clujului.
Potrivit lui, doar pe axa Cluj – Florești, peste 70.000 de mașini intrau și ieșeau zilnic din Cluj în 2017. „Gândiți – vă câte sunt acum! Configurația acestui teritoriu nu permite o altă soluție care să fie viabilă decât soluția metroului pentru a face față la dezvoltarea economică și la mobilitatea de care avem nevoie”, a subliniat Emil Boc necesitatea construirii metroului la Cluj.
La evenimentul de semnare a celui mai mare contract din domeniul infrastructurii de transport, în valoare de peste nouă miliarde de lei, au participat și premierul Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Metroul din Cluj – Magistrala I are o durată a lucrărilor de 8 ani
Pe 28 februarie a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I de metrou Cluj, respectiv asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company. Oferta financiară a asocierii este de 9,059 de miliarde de lei fără TVA, față de valoarea estimată de 9,064 de miliarde de lei fără TVA.
Contractul prevede proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Durata lucrărilor este de 96 de luni (8 ani).
Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 de trenuri / oră și sens).
Proiectul urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile și rambursabile precum Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021 – 2027 și Programul Operațional Transporturi (POT) 2021 – 2027.
Comentați?