Lucrările la prima secțiune a Magistralei 6 de metrou, care ar fi trebuit să înceapă deja în această vară, sunt întârziate din cauză că trebuie achitat un avans constructorului.
Avansul nu este prevăzut în buget și trebuie așteptată rectificarea bugetară, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Contractul pentru secțiunea 1 Mai – Tokyo a Magistralei M6 a fost câștigat de constructorii turci Alsim Alarko și Makyol. „Pe contract trebuie să se plătească un avans, care în acest moment nu este prevăzut în buget. Și atunci, se așteaptă această rectificare, care va veni în câteva zile. Acela este principalul impediment și care va fi rezolvat odată cu rectificarea”, a explicat șeful Transporturilor.
Acesta a mai spus că lucrurile sunt mai complicate și din cauză că la metrou e o situație similară cu cea dintr-un serial celebru din anii 90, „Twilight Zone”. Grindeanu a detaliat că la Metrorex este în derulare procesul de selecție a managerului. „Sunt vreo cinci – șapte dosare depuse pentru director general”, a menționat șeful Transporturilor.
Lucrările pregătitoare pentru construirea secțiunii 1 Mai – Tokyo/Băneasa a Magistralei 6 erau estimate să înceapă în al doilea trimestru al anului 2023. Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Comentați?