Mercedes-Benz va prezenta în premieră mondială la expoziția Busworld de la Bruxelles noul Sprinter Travel 75, un minibuz de 8,5 metri lungime, cu 18+1 locuri.Gama de minibuze Mercedes‑Benz de peste 3,5 tone completează oferta Daimler Buses. Ea conține acum versiuni pentru toate aplicațiile: specializatul Sprinter City acoperă rutele regulate urbane și suburbane, flexibilul Sprinter Transfer este potrivit pentru rute interurbane, autobuze școlare și navetă, Sprinter Mobility este destinat transportului de pasageri cu mobilitate redusă, iar Sprinter Travel pentru turism.
Platforma lui Sprinter Travel 75 este șasiul noului Mercedes‑Benz Sprinter, dar doar până la montantul B, după care urmează o caroserie autoportantă de minibuz. Avantajul este un compartiment al pasagerilor mai lat cu aproximativ 10 cm decât spațiul de marfă de la Sprinter Panel Van. Astfel, este posibilă instalarea unei configurații de 2+1 scaune.
Noul Sprinter Travel 75 are un ampatament de 5100 mm și o masă maximă permisă de 6,5 tone. Aceasta din urmă este facilitată de noua punte spate cu suspensie pneumatică dezvoltată special pentru minibuzele Mercedes‑Benz.
Parbrizul panoramic al lui Sprinter este prelungit mult în sus în cazul lui Sprinter Travel 75, subliniind ideea de autocar turistic. Linia laterală este de asemena unică, datorată geamurilor duble cu suprafață mare. Compartimentul de bagaje din spate are 2 metri cubi, iar cele laterale adaugă 0,3 metri cubi.
Accesul în compartimentul pasagerilor se face printr-o ușă glisantă operată electric, poziționată după axa față. tavanul este asemănător autocarelor, cu rafturi de depozitare integrate, guri de aerisire, lumini de citit și benzi de iluminare LED.
Versiunea standard vine cu șase scaune duble pe partea stângă și alte șase individuale pe dreapta, pentru o capacitate de 18 pasageri. La cerere pot fi instalate până la 21 de scaune pentru pasageri, dar și unul pentru copilot. Scaunele TravelStarXtra (TSX) de 45 cm lățime sunt împrumutate de la autocarul turistic Mercedes‑Benz Tourismo.
Confortul este întregit de sistemul de climatizare cu convectori prin care circulă apă caldă, încălzitorul auxiliar cu funcție de staționare, dar și sistemele de aer condiționat (7 kW pentru șofer și 11 kW pentru pasageri). Opțional este disponibil și un frigider, poziționat în fața primului rând de scaune, pe dreapta.
Nivelul de echipare a compartimentului șoferului merge de la echipamentul funcțional standard până la volanul multifuncțional de piele și sistemul multimedia MBUX cu comenzi vocale și navigație în timp real.
Motorul folosit este clasicul Mercedes‑Benz OM 651 de 2,15 litri, în versiune de 163 CP. Opțional se poate alege motorul V6 turbodiesel Mercedes‑Benz OM 642, de 3 litri și 190 CP. În ambele cazuri, transmisia folosită este automata cu convertizor de cuplu 7G‑Tronic PLUS.
În ce privește sistemele de siguranță, în standard sunt disponibile ESP cu numeroase subfuncții, Crosswind Assist, Active Brake Assist, start-off assist și funcția HOLD. Opțional pot fi comandate faruri LED și Active Distance Assist DISTRONIC.
Comentați?