La un an de la lansarea Mercedes-Benz Uptime, serviciul este extins pentru a include și detectarea lucrărilor de întreținere necesare pentru remorci. Scopul serviciului este de a obține o creștere pe termen lung a disponibilității combinației tractor-semiremorcă prin transmiterea datelor.
”Am decis să lansăm pe piață prima extensie a Mercedes-Benz Uptime. Ne ținem astfel promisiunea de a extinde sistemul pas cu pas, pentru a oferi clienților o soluție optimă dintr-o singură sursă care crește disponibilitatea întregii combinații de vehicule”, a declarat Stefan Buchner, șeful Mercedes-Benz Trucks.
Cu Uptime, datele de la vehicul pot fi analizate continuu, iar lucrările de întreținere pot fi planificate într-o manieră vizionară. Soluția detectează acum și reparațiile importante pentru condus și posibilitățile de întreținere ale remorcilor conectate cu capul tractor.
Pentru prima dată, problemele care afectează sistemul de frânare al remorcii sunt afișate pentru a informa clienții pe portalul dedicat acestora. În primă fază vor fi următite trei sisteme de bază: sursa de aer comprimat de la frâne și suspensia pneumatică, acționarea frânei și priza remorcii. Dacă apare o scurgere în circuitul pneumatic al frânei remorcii, aceasta este detectată de sistem și raportată.
Imediat, Mercedes-Benz Uptime va primi informații despre remorcă de la capul tractor prin intermediul prizei clasice, interfeței pneumatice și interfeței de comunicare (CAN-bus) și o va trimite spre portalul destinat clienților prin intermediul Truck Data Centre și a serverului Mercedes-Benz Service.
Funcțiile de bază sunt disponibile pentru o gamă largă de variante de remorci. Pe baza datelor afișate în portalul pentru clienți, managerul de flotă este capabil să inițieze reparațiile necesare. Clienții nu trebuie să investească în aparate noi pentru a utiliza această extindere a sistemului, deoarece noile servicii sunt activate automat și gratuit pentru abonații Mercedes-Benz Uptime.
Serviciul digital Mercedes-Benz Uptime se bazează pe modulul de conectare Truck Data Centre, care trimite date despre întreaga combinație la serverul Mercedes-Benz Service. Aici, datele sunt monitorizate continuu, interpretate în câteva secunde și, dacă este necesar, sunt făcute recomandări pentru acțiuni specifice. Astfel, stările critice ale camionului și remorcii pot fi detectate din timp pentru a se efectua lucrările de întreținere preventivă sau reparațiile necesare, reducând probabilitatea de imobilizare a vehiculelor.
Comentați?