Clienții au de la vanurile electrice, precum Mercedes-Benz eSprinter, aceleași cerințe ca de la cele convenționale. Unul dintre cei mai importanți factori este fiabilitatea, chiar și în cele mai severe condiții.
Timp de câteva săptămâni, Mercedes-Benz eSprinter a fost supus unui adevărat test de anduranță la temperaturi de până la -30 de grade Celsius și în zăpadă mare. Modelul a efectuat astfel ultimele formalități înainte de lansarea pe piață, în a doua jumătate a acestui an.
Vehiculele au fost supuse la numeroase teste complexe și dificile aproape de Cercul Polar. Acestea au inclus și conducerea pe suprafața unui lac încghețat, pentru a examina efectele frigului extrem asupra manevrabilității, ergonomiei și confortului. Comportamentul la pornirea motorului și rezistența componentelor și software-urilor la temperaturi reduse au fost de asemenea verificate.
Cu o autonomie de aproximativ 150 km în versiunea cu baterie de 55 kWh, eSprinter este un model ideal pentru distribuție în interiorul orașelor. Testele din Suedia au arătat că, chiar și în cele mai nefavorabile condiții, Mercedes-Benz eSprinter se poata baza pe o autonomie de 100 km.
Un alt element testat a fost comportamentul la încărcare. eSprinter este echipat cu o funcție integrată de încărcare rapidă, care poate alimenta aproximativ 80% din capacitatea bateriei în 30 de minute, un mare avantaj în rutina zilnică.
”Am cerut multe de la eSprinter în timpul testelor de iarnă. Grație acestor teste am finalizat ultimele formalități înaintea lansării de piață a celui de-al doilea van electric al nostru, după eVito. În special in domeniul managementului termic, atât de important pentru un model electric, am putut să câștigăm experiența care să facă modelul eSprinter mai sigur și mai confortabil. Suntem mândri de rezultate și abia așteptăm să le oferim clienților un produs extrem de fiabil, indiferent de condiții”, a declarat Benjamin Kaehler, șeful Drive@VANs la Daimler AG.
Inițial, Mercedes-Benz eSprinter va fi disponibil în versiune panel van cu plafon înalt și masă maximă de 3.500 kg. Volumul de marfă maxim este de 10,5 mc, la fel ca la un Sprinter convențional.
Cu bateria de 55 kWh, eSprinter are o autonomie de 150 km și o sarcină utilă maximă de 900 kg. Există și o versiune de 41 kWh, cu o autonomie redusă la 115 km, dar o sarcină utilă crescută la 1.040 kg.
La fel ca la versiunea diesel de bază, motorul lui eSprinter dezvoltă 85 kW și un cuplu maxim de până la 300 Nm. Viteza maximă poate fi configurată, în funcție de dorința clientului, la 80, 100 sau 120 km/h.
Comentați?