Măsuri cerute de IRU pentru evitarea cozilor din vămi

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) i-a trimis o scrisoare premierul Ludovic Orban în care cere Guvernului să ia mai multe măsuri pentru a menține funcționarea lanțurilor de distribuție. Vezi în continuare care sunt aceste măsuri cerute de IRU.
Măsuri cerute de IRU Guvernului României

Urmare măsurilor de securitate și sănătate, circulația mărfurilor a scăzut semnificativ din cauza încetinirii generale a activității economice în UE. Operațiunile de transport rutier de marfă rămase sunt cruciale pentru a asigura continuitatea livrărilor esențiale, precum alimente și produse medicale.

IRU, organizația globală de transport rutier reprezentând vocea a 3,5 milioane de companii care operează transport, inclusiv în toate statele membre ale UE, monitorizează cu atenție situația și evaluează impactul asupra transportului rutier comercial. Situația continuității transportului rutier de mărfuri se deteriorează mai departe, iar motivul este evident: blocajele la frontieră.

”Avem nevoie de ajutorul dumneavoastră, deoarece acțiunea concertată a Statelor Membre este indispensabilă pentru a asigura integritatea lanțurilor logistice. Frontierele nou create în spațiul Schengen nu ar trebui să conducă la măsuri de control care împiedică grav fluxul de mărfuri și împiedică livrarea de alimente, apă și produse medicale pentru cetățenii din întreaga Europă. În fiecare zi, observăm kilometri de cozi și ore lungi de așteptare la frontiere. Acest lucru nu este acceptabil”, se arată în scrisoarea IRU.

Pe 18 martie a avut loc un Consiliu de transport de urgență pentru a discuta măsurile privind COVID-19. Cu toate acestea, din această întâlnire nu au rezultat măsurile coordonate și concrete așteptate de sectorul nostru. Pe 23 martie, Comisia Europeană a emis orientări practice privind implementarea „culoarelor verzi” pentru transportul de marfă, pe care acum guvernele trebuie să le implementeze. ”Prin urmare, acum este nevoie de acțiuni concrete. Din experiență, știm că un control chiar de 15 minute pentru trecerea frontierelor, conduce la zile de cozi, în realitate. Camioanele sunt blocate la granițele externe ale UE timp de 2-3 zile, deși procedurile vamale durează doar 2-3 minute pe vehicul”, mai scriu transportatorii.

Măsuri cerute de IRU Guvernului României:

  • Implementarea fără întârziere a ”Culoarelelor verzi” și abandonarea controalelor sistematice la frontieră pentru mărfurile transportate pe cale rutieră.
  • Inspecțiile aleatorii sau controalele în trafic ar trebui să fie proporționale, mutate la intern de câte ori este posibil și efectuate numai atunci când se consideră necesar. Trebuie acordată prioritate asigurării accesului șoferilor la echipamente de protecție, facilități sigure și securizate pentru odihnă și recreere și testare gratuită COVID-19 la cerere.
  • Renunțarea la diferențierile între categoriile de marfă.
  • Șoferilor să nu le fie solicitate documente administrative suplimentare sau certificate speciale. O multitudine de formulare și hârtii valabile la nivel național nu vor conduce la o siguranță sporită, ci mai degrabă vor conduce la blocarea șoferilor la frontiere pentru o lungă perioadă de timp, ceea ce face ca distanțarea socială să fie mai dificil de implementat și afectează livrările la timp.

IRU și membrii săi sunt pregătiți să ofere sfaturi și îndrumări practice Comisiei Europene și guvernelor UE, se mai arată în scrisoarea semnată de Radu Dinescu (Președinte IRU) și Umberto Preto (Secretar General al IRU).

Adaugati comentariu