După izbucnirea pandemiei de COVID-19, industria de transport rutier din China a jucat un rol important în prevenirea și controlarea răspândirii virusului și la restaurarea unui climat social și economic normal.În cea mai afectată regiune, Hubei, camioanele au livrat în această perioadă peste 400.000 de tone de echipamente medicale esențiale, precum măști și combinezoane de protecție, dar și alimente și alte bunuri vitale pentru orice gospodărie.
Deși sectorul de transport rutier a menținut în această perioadă transportul de mărfuri esențiale, criza a avut un impact major asupra industriei din China. Acest lucru se vede și în statisticile de transport din lunile ianuarie și februarie, comparativ cu cele de anul trecut. Astfel, în primele două luni ale anului, transportul rutier de pasageri a înregistrat în China o scădere de peste 50%, iar cel rutier de mărfuri o scădere de aproape 25%.
Evident, aceste scăderi au avut un impact major și asupra veniturilor operatorilor de transport. Pentru a rezolva aceste provocări, autoritățile din China au implementat mai multe măsuri, dintre care enumerăm:
- eliminarea tuturor taxelor de drum (inclusiv pentru poduri și tuneluri) în toată țara, pentru toate autovehiculele, până la finalul pandemiei;
- implementarea unei politici fără opriri, fără controale și fără taxe pentru autovehiculele care transportau echipamente medicale și personalul medical;
- suport financiar pentru companiile afectate de criza COVID-19, în special cele mici și mijlocii, dar și pentru cele responsabile de transportul mărfurilor de bază.
Acestă măsuri au dat roade și industria de transport rutier din China dă semne de revenire. Cum situația din țară s-a stabilizat și numărul de cazuri noi de infectări cu COVID-19 a scăzut, eforturile se îndreaptă acum spre resuscitarea economiei. Acestea implică inclusiv deschiderea granițelor și reînceperea operațiunilor de import-export.
Președintele Xi Jinping a cerut recent Guvernului să implementeze măsuri de control al virusului bazat pe cooperare internațională, dar și menținerea funcționării optime a lanțului global de aprovizionare.
Această abordare este similară cu apelurile IRU către ONU, UE și alte organisme internaționale. IRU solicită guvernelor să ia măsuri urgente și concrete pentru menținerea fluxurilor logistice, dar și pentru susținerea financiară a operatorilor de transport, care vor putea, la rândul lor, să sprijine revenirea economiei.
Comentați?