Companiile de transport maritim MSC și Maersk au suspendat, de la începutul lunii martie, toate comenzile de marfă către și dinspre Rusia, fiind incluse toate zonele de acces din Marea Baltică, Marea Neagră și Orientul Îndepărtat.
„Deoarece sancțiunile afectează deja în mod direct și indirect stabilitatea și securitatea operațiunilor noastre, au fost suspendate temporar noile rezervări de la Maersk în transportul maritim, aerian și feroviar intercontinental către și dinspre Rusia – cu excepția produselor alimentare, medicale și umanitare”, a transmis clienților compania daneză.
Similar, grupul francez de transport maritim CMA CGM și companiile germane de transport maritim Hapag-Lloyd și Hamburg Süd au decis să oprească toate comenzile către și dinspre Rusia. Această decizie a venit la scurt timp după ce rezervările către și dinspre Odesa au fost suspendate odată cu începerea invaziei ruse a Ucrainei.
Compania chineză de transport maritim COCSO Shipping este o excepție notabilă.
„Vă rugăm să vă așteptați la întârzieri semnificative, deoarece țări precum Olanda, Belgia și Germania rețin navele în drum spre Rusia pentru a căuta mărfuri restricționate, în primul rând produse cu dublă utilizare (civil și militar, n.red.). Inspecția mărfurilor de export cu destinația Rusia este legată de implementarea procedurilor de respectare a sancțiunilor și a controalelor la export impuse recent de diverse țări”, și-a anunțat clienții compania Hamburg Süd.
Statele membre ale Uniunii Europene iau în considerare interzicerea intrării navelor rusești în porturile UE și intenționează să înăsprească restricțiile asupra traficului maritim.
Potrivit datelor project44, citate de FloteAuto, după izbucnirea războiului Rusia-Ucraina, în data de 24 februarie, capacitatea totală zilnică a navelor a început să se reducă vizibil. În timp ce volumele zilnice de TEU înregistrau un vârf de 32.600 TEU pe 9 februarie, în data de 2 martie acesta se diminuase la 19.500 TEU, reprezentând o scădere de 40,2%.
Comentați?