Home Camioane MAN prezintă prototipul camionului său electric
CamioaneTehnologie

MAN prezintă prototipul camionului său electric

67

MAN Truck & Bus accelerează trecerea la vehicule comerciale cu emisii zero. Producția de camioane electrice grele va demara la începutul anului 2024, cu livrarea a 200 de unități.

MAN a prezentat în premieră, la Nürnberg, un prototip aproape de producție al noului camion electric. Pe lângă noile unități fără emisii, MAN dezvoltă soluții cuprinzătoare de eMobility care pregătesc clienții pentru utilizarea vehiculului încă din primele momente.

„Trebuie să mergem către electrificarea flotei noastre și mai repede. Cu toate acestea, vom reuși să intensificăm mobilitatea electrică doar dacă ne sprijinim clienții în tranziția lor și îi convingem să facă acest lucru. În acest scop, creăm soluții digitale integrate și oferte de încărcare”, a declarat Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus.

Pe lângă accelerarea introducerii mobilității electrice, producătorul de vehicule comerciale intensifică și cercetarea în mobilitatea cu hidrogen. În acest scop, ministrul-președintele bavarez Markus Söder și ministrul bavarez al afacerilor economice Hubert Aiwanger au prezentat astăzi un angajament de finanțare de 8,5 milioane de euro pentru proiectul „Flota bavareză” (Bayernflotte). În 2024, camioanele MAN cu celule de combustie alimentate cu hidrogen vor fi testate de cinci clienți din Bavaria.

„The Future starts now – We pave the road to Zero Emission” este sloganul folosit de MAN Truck & Bus

”Viitorul începe acum – Pavăm drumul spre zero Emisii”. Acesta a fost motto-ul sub care MAN Truck & Bus a întâmpinat reprezentanți ai mediului politic, științei și din industrie, pentru a prezenta camionul electric și a da semnalul de pornire al proiectului cu hidrogen.

”MAN își accelerează transformarea și face pași mari spre sistemele de propulsie cu zero emisii. MAN și Grupul TRATON se concentrează clar pe propulsia electrică pe bază de baterii. Ea va reprezenta baza noilor camioane grele electrice, care vor fi lansate pe piață în 2024”, a spus Alexander Vlaskamp.

Pentru a continua: ”Doar când vom putea produce suficient hidrogen verde și infrastructura asociată va fi disponibilă, după 2030, așteptăm utilizarea camioanelor cu hidrogen în anumite aplicații. De aceea studiem și această tehnologie. Iar fondurile oferite de landul Bavaria ne ajută să ne dezvoltăm expertiza în acest domeniu”.

CEO-ul MAN, Alexander Vlaskamp, ​​a anunțat, de asemenea,că primele 200 de camioane electrice vor fi construite la începutul anului 2024. Ele urmează să fie produse la fabrica MAN din München. În plus, valoarea adăugată urmează să fie potențată prin asamblarea internă a pachetelor de baterii.

Este clar: MAN accelerează ritmul tranziției către forme de propulsie fără combustibili fosili. Și se pregătește pentru viitorul fără emisii al transportului de marfă și pasageri.

Flota bavareză (Bayernflotte)

Viitorul fără emisii include, de asemenea, o consolidare suplimentară a competențelor în domeniul tehnologiei hidrogenului. Statul Bavaria finanțează proiectul de cercetare „Bavarian Fleet” ca parte a propriei strategii privind hidrogenul. Iar finanțarea se ridică la 8,5 milioane de euro.

În proiectul Bayernflotte, MAN dezvoltă un camion cu celule de combustibil împreună cu partenerii săi industriali. Este vorba despre Bosch, Faurecia și ZF. Acesta va fi livrat către cinci clienți la jumătatea anului 2024.

Companiile BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics și Spedition Dettendorfer vor testa camioanele cu celule de combustie alimentate cu hidrogen în operațiuni reale timp de un an.

Zero Emisii: Comparație între tehnologii

Faptul că tehnologia electrică cu baterii și hidrogen merg mână în mână a fost subliniat de MAN la prima prezentare a camionului electric bazat pe noua generație de modele. Motorul electric, care primește energie de la baterii, este punctul de pornire. Vehiculele electrice cu baterii (BEV) utilizează tehnologia de bază ce oferă clienților soluții practice și cu cost optimizat.

Ca un supliment, camioanele și autocarele alimentate cu celule de combustie alimentate cu hidrogen (FCEV) vor putea fi utilizate în viitor, având ca bază tehnologia BEV, dar înlocuind o parte din bateriile grele cu rezervoare de hidrogen mai ușoare și celule de combustie.

Vehiculele comerciale FCEV au o autonomie mai mare decât cele BEV, dar costul energiei bazate pe hidrogen este semnificativ mai mare în operațiuni. Avantajele de cost energetic al camioanelor BEV este cheia trecerii rapide la e-camioane, necesară pentru îndeplinirea obiectivelor de mediu din sectorul de transport. Și aceasta deoarece carburantul sau costurile energiei reprezintă cea mai mare parte a costului total de proprietate (TCO) al vehiculelor comerciale utilizate intens.

În plus, dezvoltarea unei infrastructuri de încărcare rămâne un factor esențial pentru transformarea industriei transporturilor. Sprijinul politic este indispensabil aici. Grupul TRATON, compania-mamă a MAN Truck & Bus, va contribui și el la acest lucru. Compania de vehicule comerciale activă la nivel internațional dorește să ajute la înființarea unei rețele de încărcare de înaltă performanță în Europa, ca parte a unei asocieri în comun ( Joint Venture Agreement High-Performance Charging Network | TRATON ).

Un alt motiv pentru care hidrogenul ca mediu de stocare al energiei va deveni mai târziu relevant pentru vehiculele comerciale decât bateriile este indisponibilitatea hidrogenului verde în cantități suficiente. Astfel, în viitorul apropiat, este mai probabil ca hidrogenul verde să fie utilizat în industriile producătoare de oțel sau chimicale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...