Începând de la 1 ianuarie 2019 va intra în vigoare noua legislație a Uniunii Europene privind consumul de combustibil și emisiile de CO2 pentru toate camioanele noi. Lars Martensson, director pe probleme ecologice și de inovație la Volvo Trucks, o oferit mai multe detalii despre noile regulamente.Prin aceste măsuri, reprezentanții UE își doresc să genereze o mai mare transparență privind opțiunile clienților, o creștere a responsabilității producătorilor de vehicule comerciale și, în cele din urmă, soluții de transport mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Strategia dezvoltată de Uniunea Europeană pentru combaterea emisiilor de dioxid de carbon include trei etape. Prima etapă (declararea) intră în vigoare la 1 ianuarie 2019, când toți producătorii de autocamioane trebuie să declare valorile emisiilor de CO2 și ale consumului de combustibil pentru autocamioanele noi. A doua etapă propusă (monitorizarea și raportarea) prevede ca producătorii de autocamioane să raporteze valorile declarate Uniunii Europene, care va publica rapoarte de interes general. Dacă va fi aprobată, această etapă va intra în vigoare de la 28 februarie 2020. A treia etapă preconizată (valorile limită) constă în introducerea valorilor limită ale CO2. Proiectul final privind reglementările valorilor limită urmează a fi gata înainte de sfârșitul lunii septembrie 2019.
Lars Martensson, Director pe probleme ecologice și de inovație al Volvo Trucks, consideră că noua legislație UE este în concordanță cu atenția acordată de Volvo Trucks problemelor de climă.
Care este noua legislație UE?
Începând din 2019, autocamioanele de mare tonaj vândute în Europa trebuie să declare consumul de combustibil și emisiile de CO2. Aceste valori vor fi stabilite cu ajutorul simulărilor folosite pentru a calcula consumul preconizat de combustibil și emisiile de CO2, pe baza măsurătorilor diferite ale tuturor componentelor relevante.
De ce este nevoie de această legislație?
Autocamioanele de mare tonaj sunt responsabile pentru aproximativ 5% din emisiile de CO2 din Europa. Acestea vor trebui reduse dacă UE vrea să-și atingă obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi cu 30% până în 2030, față de nivelurile din 2005.
De ce este necesar un instrument de calcul în locul unui standard la nivel de industrie, precum Euro 6?
Autocamioanele de mare tonaj sunt personalizate, în mod curent, pentru a satisface cerințele specifice ale clienților și prezintă o gamă largă de configurații. Toți acești factori influențează consumul de combustibil, astfel încât este imposibil să se facă măsurători pentru fiecare vehicul. În orice caz, cu ajutorul instrumentului de simulare și al măsurătorilor, este posibilă calcularea emisiilor specifice de CO2 și consumul de combustibil pentru configurația fiecărui autocamion în parte. Deoarece toate datele vor fi calculate și declarate utilizând un proces certificat, acest lucru va asigura coerența întregului proces.
În ce mod credeți că îi va afecta pe proprietarii de autocamioane această legislație?
Valorile declarate vor oferi mai multă transparență și vor facilita compararea ofertelor personalizate, primite de la diverși producători de autocamioane. Acest lucru îi va ajuta, de asemenea, pe operatorii de transport să înțeleagă mai bine modul în care consumul de combustibil și emisiile de carbon sunt influențate de diferiți factori, cum ar fi aerodinamica și rezistența la rulare. Accentul pus asupra mediului va crește. În ansamblu, valorile declarate vor facilita alegerea, de către proprietarii de autocamioane, a unei soluții eficiente pentru afacerea lor, din punctul de vedere al consumului de combustibil.
Cât de pertinente vor fi asemenea declarații?
Declarația privind emisiile de CO2 și consumul de combustibil se bazează pe o simulare standard computerizată și pe condiții de șofat medii pe drumurile din Europa. În orice caz, calculele nu iau în considerare nivelul de calificare al șoferului, condițiile specifice de rulare sau impactul inovațiilor tehnologice, cum ar fi unele soluții unice de eficiență a consumului de combustibil specifice producătorului. Prin urmare, ar trebui să fie utilizate în principal ca ghid atunci când se compară diferențele relative dintre vehicule și compania Volvo Trucks va continua să-și consilieze clienții pentru a alege cea mai bună soluție.
Care este poziția Volvo Trucks asupra noii legislații?
Apreciem noua legislație! La urma urmei, se aliniază la angajamentul nostru privind protecția mediului și la accentul pus asupra climei. Considerăm că este foarte benefic faptul că le putem oferi cumpărătorilor de autocamioane informații privind consumul de combustibil, pe baza unor metode de măsurare comune. În acest fel, clienților le va fi mai ușor să aleagă un autovehicul eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, cu emisii reduse de CO2.
Comentați?