Home Camioane Iveco S-Way TurboStar, omagiu unui campion
CamioaneVehicule speciale

Iveco S-Way TurboStar, omagiu unui campion

90

În 1982, prototipul TurboStar a parcurs primele curse de la Markbronn (Ulm, Germania), Ivalo (Finlanda) şi Nardo (Lecce, Italia). Acum, după aproape 40 de ani, ediţia specială TurboStar S-Way evocă perioada de glorie a acestui model.

Ediția specială a fost lansată cu prilejul Grand Prix-ului Italiei din ETRC, desfășurat pe circuitul Misano Adriatico. „Modelul S-Way prezentat acum aduce un omagiu unui camion de referinţă din trecutul nostru, TurboStar. Cu propulsorul puternic, V8, ce dezvoltă 420 CP, vehiculul a fost prima alegere a peste 50.000 de clienţi în anii ’80. TurboStar a fost printre primele camioane care au concurat în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Am creat ediţia specială pentru a dovedi încă o dată capacitatea de inovare a Iveco, în noul S-Way, folosindu-ne de moştenirea bogată a trecutului”, a declarat Alessandro Massimino, Head of Marketing and Product Management Truck Business Unit.

Principalele repere S-Way TurboStar

Ediţia specială S-Way TurboStar este echipat cu motorul Cursor 13, de 570 CP. Beneficiază de un şasiu nou, complet reproiectat, pentru a fi robust şi versatil, cutia de viteze automatizată Hi-Tronix, cu 12 trepte. Între dotări amintim sistem de lumini LED, sistem automat de climă, sistem de evaluare a stilului de conducerea şoferului, monitorizarea presiunii în pneuri şi conectivitate avansată, prin Iveco Driver Pal şi Hi-Cruise.

Stilul anilor ’80 a fost reinterpretat în design-ul exterior al caroseriei. Acolo unde observăm că au fost folosite culorile emblemative ale perioadei – galben, roşu şi albastru. De asemenea, au fost instalate mai multe accesorii ale modelului original TurboStar. Printre care barele cromate, mânerele de la uşi, inserţiile metalice sau grilajul de la fereastra din spate a cabinei. Tetierele scaunelor sunt de catifea, la fel ca materialul original, iar interiorul este în tonuri de roşu şi gri. Logo-ul original este inscripţionat pe scaune, saltea şi pe torpedoul din bord.

Se știe și noul campion

La Misano Adriatico am aflat și numele campionului ETRC 2021. Este vorba despre Norbert Kiss, favoritul la titlu, care și-a asigurat astfel, după un sezon pe care l-a dominat, a treia cunună cu lauri.  Tot pilotul maghiar a primit și un alt trofeu. Acela de pilot al anului. Unul care este acordat pe baza votului piloților care participă la întreceri.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...