În ianuarie 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 11,1%, până la 125.292 de unități. Această scădere a fost în principal rezultatul scăderii vânzărilor de autoutilitare noi.
Trei dintre cele patru piețe cheie din regiune au înregistrat o scădere luna trecută. Spania a înregistrat cea mai puternică scădere (-20,1%), urmată de Franța (-17,0%) și Germania (-3,1%). În Italia, însă, nivelurile vânzărilor au rămas neschimbate comparativ cu ianuarie 2021.
Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t
În prima lună a anului, cererea de vehicule utilitare ușoare a scăzut cu 14,2% în UE, ajungând la 99.461 de vehicule. Privind cele patru piețe majore, Italia a fost singura care a înregistrat o creștere (+1,1%). Spania și Franța au suferit pierderi de două cifre (-27,2% și respectiv -18,9%), în timp ce Germania a înregistrat o scădere modestă (-1,7%).
Înmatriculări vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste în Uniunea Europeană
În ianuarie, numărul vehiculelor comerciale grele înmatriculate în UE a crescut cu 8,0%, până la 20.596 de unități. Piețele din Europa Centrală au înregistrat în general rezultate puternice, Polonia înregistrând cea mai mare creștere (+57,6%). Dintre cele mai mari patru piețe din Europa de Vest, Spania a înregistrat cea mai puternică creștere (+16,6%), urmată de Italia și Franța, cu o creștere modestă (+2,9% și respectiv +1,8%). Germania, in schimb, a inregistrat rezultate negative (-2,0%) pe segmentul de vehicule grele.
Vehicule comerciale noi medii și grele (MHCV) peste 3,5 t
Luna trecută, înmatriculările de camioane au crescut cu 4,1%, totalizând 23.537 de unități vândute în întreaga Uniune Europeană. Europa Centrală a continuat să fie principalul motor al creșterii, Polonia fiind nu numai a treia cea mai mare piață de camioane din UE, ci și cel mai puternic câștig procentual (+51,7%). Privind piețele majore din Europa de Vest, doar Spania a înregistrat o creștere solidă (+13,9%) în ianuarie 2022. În schimb, Germania (-7,2%), Franța (-2,8%) și Italia (-0,4%) au înregistrat toate o scădere a cererii în prima lună a anului.
Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t înmatriculate în Uniunea Europeană
În ianuarie, vânzările de autobuze și autocare noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 6,6%, numărând 2.294 de unități. Înregistrările au scăzut pe toate piețele majore din UE, cu excepția Spaniei (+15,9%). Italia a înregistrat cea mai mare scădere procentuală (-28,5%), urmată de scăderi mai modeste în Germania (-4,1%) și Franța (-1,1%).
Comentați?