Piața din România a scăzut puternic în aprilie 2020, când s-au înregistrat doar 206 de înmatriculări de camioane grele noi. Scăderea față de aceeași lună a anului trecut este de aproape 63%.Chiar și față de luna precedentă (martie 2020), performanța din aprilie a fost cu 40% mai slabă. Este oarecum normal, deoarece în aprilie s-a înmatriculat în mare parte vehiculele achiziționate în martie, lună când a debutat izolarea totală în încercarea de a limita răspândirea Covid-19. Astfel, în ultimele două săptămâni din martie livrările practic s-au sistat, ca și majoritatea activităților economice din țară.
În acest context, cea mai bună performanță din aprilie i-a aparținut din nou lui MAN, cu 83 de camioane grele înmatriculate. O performanță deosebită în condițiile date, MAN având în aprilie o cotă de piață de 40% și unități mai multe decât următorii patru concurenți la un loc. Mai merită notat rezultatul Ford Trucks, care în aceste condiții speciale s-a clasat pe locul 3 în aprilie, depășind mărci foarte populare în țara noastră, precum Volvo sau Mercedes.
Înmatriculări camioane grele în România (Aprilie 2020)
MAN 83
DAF 23
Ford Trucks 21
Volvo 18
Renault 18
Scania 17
Mercedes 16
Iveco 9
Altele 1
Total 206 (-62,9%)
Pe locul 2 în aprilie s-a clasat DAF, care a urcat pe aceeași poziție și în ierarhia primelor patru luni, depășind la limită Volvo. MAN și-a consolidat prima poziție, având în 2020 o cotă de piață de 22,2%. Față de anul trecut, scăderea înregistrată în perioada ianuarie-aprilie este de 45%.
Înmatriculări camioane grele în România (Ianuarie-Aprilie 2020)
MAN 312
DAF 224
Volvo 220
Mercedes 183
Ford Trucks 157
Scania 129
Renault 89
Iveco 80
Altele 7
Total 1.401 (-45,7%)
Citește și:
Înmatriculări de camioane grele în România în luna februarie
Înmatriculări de camioane în martie 2020 în România
Înmatriculările de mașini electrice au explodat în primul trimestru din 2020
Comentați?