România s-a angajat să mărească numărul de piloţi la circa 60 pe Canalul Sulina şi să accelereze proiectul legat de navigabilitatea pe acest canal. Scopul este ca într-un final, în octombrie-noiembrie, proiectul european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24.
”Am avut întâlnirea cu reprezentanţii Ucrainei, a fost şi Ambasada SUA în România, Ambasada SUA la Kiev, a fost Comisia Europeană. (…) Ăsta a fost rostul întâlnirii, ca în momentul în care situaţia la porturile dunărene ale Ucrainei va continua, într-un scenariu în care vor fi afectate toate instalaţiile şi toată activitatea – care sunt soluţiile pe care le putem gândi? Noi nu putem obliga pe ucraineni să vină şi să folosească porturile româneşti de la Dunăre. E decizia lor, este decizia Ucrainei, dar am pus şi am arătat avantajele folosirii atât a Portului Galaţi, cât şi a Portului Brăila. Mai mult decât atât, am prezentat un plan chiar legat de porturile dunărene din sudul ţării. De ce? Poate părea ciudat, dar folosind infrastructura feroviară poţi să duci acele garnituri de tren, inclusiv în porturile din sudul ţării şi pe Dunăre, să le poţi transporta la Constanţa şi în Marea Neagră. Ăsta a fost rostul acestei întâlniri, va mai urma”, a menţionat Sorin Grindeanu.
El a menţionat că o altă întâlnire va avea loc în jurul datei de 15 septembrie, la Constanţa. „Noi, până atunci, ne-am angajat să mărim numărul de piloţi, să ajungem undeva în jur de 60 de piloţi pe Canalul Sulina, să accelerăm atât cât te lasă legea, proiectul legat de navigabilitatea pe Canalul Sulina, ca într-un final, în octombrie-noiembrie, acel proiect european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24. Ăsta este rostul acelui proiect şi undeva, în octombrie, maxim început de noiembrie, va fi finalizat. Astea sunt lucrurile pe care le-am discutat, punând în valoare şi porturile româneşti, dar nefiind o decizie a noastră, ci o decizie a autorităţilor ucrainene”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Comentați?