Modelul Ford F-Max va putea fi echipat din acest an cu o nouă transmisie automatizată, cu 16 viteze, produsă de Ford Otosan.
În urmă cu un an și jumătate, Ford Otosan lansa o cutie de viteze Ecotorq. Aceasta era compatibilă cu motoarele de 13 litri ale companiei. Acum propune o nouă cutie de viteze automată, cu design și producție proprii, care va echipa gama F-MAX din ultimul trimestru al anului. Primele unități care vor beneficia de această noutate sunt camioanele din seria veche Cargo.
Noua unitate automată Ecotorq cu 16 trepte, care înlocuiește actuala cutie ZF, este rezultatul unui proiect cu buget de 58 de milioane de euro în care au fost implicați 230 de ingineri. Potrivit oficialilor companiei, rezultatele sunt foarte bune. ”Sinergia excelentă dintre motorul Ecotorq și transmisie a îmbunătățit confortul și calitatea schimbărilor de viteză, reducând timpul de execuție și, prin urmare, optimizând senzația generală de funcționare lină. În acest sens, noua transmisie a reușit să reducă între 10% și 40% timpul necesar pentru finalizarea schimbării față de sistemul actual, în funcție de viteza vehiculului și de poziția pedalei de accelerație, datorită rapoartelor suplimentare disponibile. Pe de altă parte, opțiunea de trepte suplimentară contribuie la economia de combustibil, datorită gestionării optimizate a intervalelor de turație.
În plus, cutia de viteze Ecotorq încorporează și o nouă funcție Creep, care este activată atunci când șoferul, după ce a pornit motorul, ridică piciorul de pe frână, determinând vehiculul să se miște fără a accelera. Acest lucru oferă un avantaj în ceea ce privește manevrabilitatea și deplasarea cu până la 5 km/h, fără a călca pedala de accelerație, chiar și cu sarcină maximă la plecarea în pantă. Pe de altă parte, noua transmisie a însemnat și o schimbare a sistemului retarder, care este furnizat acum de cei de la Voith, cu scopul de a realiza o dezvoltare mai armonioasă”.
Comentați?