Ekol Logistics continuă să se concentreze pe dezvoltarea transportului intermodal, care să ofere soluţii ecologice și sustenabile. În prezent, compania deține două porturi (în Triest şi cel mai recent în Yalova, în apropiere de Istanbul), 6 nave Ro-Ro, peste 5.500 de vehicule şi operează săptămânal 48 de trenuri bloc dedicate.
“Strategia noastră este de a opera cât mai multe trenuri bloc în Europa, precum şi de a mări capacitatea navelor Ro-Ro, ceea ce deja se întâmplă. Suntem încântaţi să anunţăm creşterea numărului de conexiuni maritime între Franţa şi Turcia la două pe săptămână. Două conexiuni feroviare pe săptămână există acum şi între Sete şi Paris. Totodată, am adăugat o conexiune feroviară complet nouă, între Sete şi Zeebrugge (Belgia). Astfel, legăm Franţa, Benelux, Suedia şi Marea Britanie de Europa de Sud, Turcia, Orientul Mijlociu şi Maghreb. În acelaşi timp, Sete devine hub-ul nostru principal pentru regiunea sudică europeană. Această conexiune va fi folosită pentru viitoarele volume existente între Europa de Sud, Suedia şi Ţările Scandinave. Dezvoltarea reţelei este, astfel, susţinută şi de către cea mai recentă filială Ekol, din Suedia”, a declarat Alaa Jennane, Director Dezvoltare şi Ingineria Afacerilor la Ekol.
Între Sete şi Zeebrugge este o distanţă de peste 1.100 de kilometri, parcursă de noul tren bloc Ekol în aproximativ 22 de ore. Cu o frecvenţă de două ori pe săptămână şi o capacitate de 44 unităţi, trenul pleacă din Sete miercuri şi duminică la 18:30 şi ajunge în Zeebrugge joia şi lunea, la ora 16:00. Din Zeebrugge, trenul pleacă marţea şi vinerea la 11:30 şi ajunge miercurea şi duminica la 7:50. Acest tren îl înlocuieşte pe cel operat de Ekol între Trieste şi Zeebrugge, având o capacitate mai mare.
Ekol operează al doilea tren bloc săptămânal între Sete şi Paris (în primele luni avea loc o singură călătorie pe săptămână). Distanţa este parcursă în aproximativ 14 ore, trenul are o capacitate maximă de 50 unităţi şi este cel mai lung tren din reţeaua Ekol. Ambele conexiuni feroviare (Sete-Paris, Sete-Zeebrugge) sunt realizate în colaborare cu VIIA ca operator feroviar.
Datorită lansării acestei noi conexiuni și a creșterii frecvenței celor actuale, Ekol salvează lunar peste 41.000 de copaci, echivalentul unei păduri de dimensiunea a 97 de terenuri de fotbal.
De asemenea, Ekol a început să utilizeze o nouă navă Ro-Ro, FADIQ, cu o capacitate de 280 de remorci. Capacitatea se poate extinde, ajungând la un număr de 340 de unități, deoarece pot fi folosite containere suprapuse. Cu o lungime de 210 metri și o capacitate de 32.770 tone brute, FADIQ atinge o viteză maximă de 21,3 noduri. Datorită acestei nave Ro-Ro, Ekol poate lega Izmir de Sete de două ori pe săptămână, cu o oprire în Lavrio, aproape de Atena.
Comentați?