Home Transportatori Aerian Din luna martie 2023 ar putea să apară şi cursele regulate pe aeroportul Băneasa
AerianTransportatori

Din luna martie 2023 ar putea să apară şi cursele regulate pe aeroportul Băneasa

85

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu este deschis, poate fi operat. Și, spune Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, din luna martie 2023 ar putea să apară și cursele regulate.

„Încă nu sunt încheiate contracte pentru operarea de curse regulate pe Aeroportul Băneasa. Ne aşteptăm ca acestea să înceapă la începutul anului viitor, cel mai probabil în ianuarie. Dar asta nu înseamnă că aeroportul nu poate fi folosit aşa cum a funcţionat şi anul trecut pe perioada EURO 2020.

Vom avea şi anul acesta – chiar în această săptămâna aşteptăm o serie de curse charter cu suporteri, o echipă de fotbal, care vor trece prin terminalul aeroportului Băneasa. Deci, aeroportul este practic deschis, poate fi operat. Și aşteptăm acum ca şi companiile să înceapă operarea de curse regulate”, a spus Iordache.

Curse regulate, din sezonul de vară 2023

În opinia sa, cel mai probabil, cursele regulate pe Aeroportul Băneasa vor apărea din luna martie 2023. „Desigur, e mai greu să începi operarea de curse regulate pe sezonul de iarnă. Atunci când cererea este mai mică. De aceea, cel mai probabil, abia începând cu sezonul de vară din 2023 – asta înseamnă din luna martie 2023 – să apară şi cursele regulate pe Băneasa. Există însă posibilitatea ca şi până atunci să apară cerere de operare, atât de curse regulate, cât mai ales de curse charter, atât interne, cât şi externe”, a explicat el.

Reprezentantul CNAB a precizat că în acest proces de operare nu va mai conta ce tip de companie este: low-cost sau de linie.

„Aeroportul este deschis pentru trafic indiferent unde se încadrează respectivele companii aeriene. Ştim cu toţii că diferenţa între low-cost şi cea tradiţională a fost aproape ştearsă în ultima perioadă. Sunt companii tradiţionale care nu mai oferă alimente la bord. După cum sunt companii low-cost care uneori oferă, dar oferă de regulă contracost. De asemenea, tipul de servicii asigurat a început să semene tot mai mult într-o companie tradiţională şi o companie low-cost, mai ales pe curse regionale sau pe curse relativ scurte de 3 ore – 3 ore şi jumătate”, a precizat Valentin Iordache.

CNAB administrează cele două aeroporturi principale ale României: Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu, anul trecut acestea fiind tranzitate de peste 6,92 milioane de pasageri.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianNoutati

HiSky zboară pe profit

Compania aeriană HiSky, fondată de Iulian Scorpan, fost director al Air Moldova,...

AerianNoutati

Wizz Air lansează prima rută de lung-curier în 2025

Wizz Air începe din 2 iunie 2025 zborurile de lung-curier, care vor...

Transportatori

Semiremorci frigorifice: funcționare, caracteristici și utilizări specifice

Într-o lume în care proaspătul și sănătosul sunt priorități, semiremorcile frigorifice joacă...

AerianNoutati

Transportul aerian de pasageri a crescut cu aproape 5%, în primul semestru din 2024

Transportul aerian de pasageri a crescut, în primul semestru din 2024, cu...