Home Logistică De ce regândirea logisticii poate juca un rol cheie în pregătirea pentru vehicule autonome și electrificate
Logistică

De ce regândirea logisticii poate juca un rol cheie în pregătirea pentru vehicule autonome și electrificate

12

Industria transporturilor poate beneficia de regândirea operațiunilor de transport și logistică, iar echipa Scania Ventures Logistics îi ajută pe clienții Scania să se pregătească pentru o lume a vehiculelor autonome și electrificate. 

Astăzi, industria transporturilor este concepută pentru optimizarea și utilizarea maximă a vehiculelor construite cu motor cu combustie. Concentrându-se doar pe optimizarea utilizării vehiculelor și a flotei, acesta este, de asemenea, construit într-un mod care face dificilă reducerea emisiilor de carbon. Sunt multe de câștigat prin crearea unor fluxuri end-to-end mai eficiente și transparente.    

Pentru a rezolva această problemă, Scania Ventures a dezvoltat un nou serviciu cu ajutorul personalului cu experiență și cunoștințe din cadrul echipei Scania Logistics. Serviciul îi ajută pe clienții Scania și clienții săi să facă față unora dintre provocările de a crea transparență și predictibilitate în procesele lor logistice, ajutându-i în același timp să-i pregătească pentru o lume a vehiculelor autonome și electrificate.

Proiectarea operațiunilor logistice eficiente poate permite mai multă transparență și predictibilitate în transportul de zi cu zi, spune Markus van Horik, de la Mobility Solutions.  Nu este o provocare ușoară, dar Markus, a cărui carieră include dezvoltarea serviciilor logistice și consultanța în lanțul de aprovizionare, este pregătit pentru provocare. „Sunt energizat de ideea de a face o schimbare în industria transporturilor și de a explora cu adevărat ce poate însemna pentru Scania viziunea noastră de a conduce la trecerea către un transport durabil în ceea ce privește produsele și serviciile noastre”, spune el.

Rolul logisticii în transportul durabil și eficient

Logistica are un rol enorm de jucat în conducerea schimbării. Markus spune că ideea pentru proiectul Scania Ventures Logistics a venit din conștientizarea faptului că fluxurile de materiale pentru utilizarea noilor tehnologii autonome și electrificate ar trebui reproiectate pentru a fi diferite de cele care se aplică tehnologiilor mai vechi. „Noile tehnologii nu sunt încă mature, așa că vor fi mult mai puțin flexibile decât produsele de astăzi pentru câțiva ani de acum înainte”, explică el.

„Camioanele de astăzi pot circula oriunde în orice moment al anului, dar nu este încă cazul transporturilor autonome și electrificate. Nu este vorba doar despre tehnologie, ci și despre legislație, despre abordările diferitelor țări și chiar despre pregătirea lor pentru tehnologie.”

Cu toate acestea, Scania este bine plasată pentru a răspunde nevoii industriei de optimizare a fluxului. „Experiența îndelungată a diviziei noastre de producție în probleme legate de logistică și lanțul de aprovizionare ne-a lăsat cu câteva practici foarte bune care au potențial comercial pentru lanțurile de aprovizionare externe”, explică Markus.

„Este un exemplu excelent al modului în care Scania Ventures poate adăuga valoare pentru clienți în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO 2 și creșterea controlului costurilor. Din punctul de vedere al Scania, creăm venituri și reducem costurile pentru companie folosind activele noastre existente.”

Cum beneficiază clienții serviciul de logistică

Proiectul Scania Ventures Logistics derulează în prezent proiecte pilot cu mai multe companii din industrie. Echipa Scania proiectează întregi fluxuri logistice pentru producători. Una dintre îmbunătățirile cheie implică consolidarea materialelor pe care producătorii le obțin de la diferiții lor furnizori.

Prin înlocuirea vechiului model de „un furnizor-un transport” cu o consolidare a transporturilor într-o singură locație înainte de a le trimite la unitatea de producție, companiile pot reduce atât emisiile de carbon, cât și costurile.

Acest lucru ajută la satisfacerea cererilor crescânde de reglementare și a consumatorilor pentru bunuri durabile. Plus nevoia perenă de a face afacerile mai eficiente. În cazul unui producător european de biciclete cu care colaborează echipa lui Markus, consolidarea a cinci camioane separate într-unul singur care merge la locul de producție poate ajunge să reducă emisiile de CO 2 ale companiei și costurile de transport cu până la 20%.

„Reproiectarea acestor fluxuri reduce impactul asupra mediului și costurile operaționale”, adaugă Markus. „De asemenea, permite producătorilor să-și reducă nivelul stocurilor, ceea ce înseamnă că nu trebuie să aibă atât de mult capital legat. Echilibrăm fluxurile într-un mod mai bun, care are și alte beneficii secundare pentru afacerea lor”, continuă el.

În ciuda contextului actual mai larg al provocărilor lanțului de aprovizionare cu care se confruntă Scania și industria în general, Markus este încântat de progresul proiectului de până acum. „Avem deja câțiva clienți foarte mulțumiți, care au fost inspirați de modul nostru de lucru. O mulțime de părți interesate iau legătura și luăm rezervări în fiecare zi”, spune el.

„Astăzi, putem vedea o oportunitate masivă de transformare a logisticii și transportului și în modul în care am putea ajuta alți clienți să utilizeze tehnologii electrificate și autonome într-o etapă mai timpurie prin preluarea controlului asupra fluxurilor. Este foarte interesant.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Logistică

Genius se extinde în 300 de localități

Într-un moment în care tot mai mulți clienți cumpără din online din...

Logistică

AQUILA își reînnoiește flota și echipamentele din depozit

În linie cu obiectivele de sustenabilitate, AQUILA și-a bugetat investiții de 16,9...

Logistică

Sameday extinde rețeaua out of home

Sameday, prima companie de curierat din România care s-a extins în afara...

Logistică

Bosch lansează pe piață RevX

Bosch a anunțat lansarea unei soluții denumită RevX în cadrul celei mai...