geometria roților
Home Noutati De ce este importantă geometria roților pentru siguranța în timpul condusului?
Noutati

De ce este importantă geometria roților pentru siguranța în timpul condusului?

45
Deplasarea mașinii ține foarte mult de geometria roților, care mai este numită și “unghi de fugă”. Geometria roților trebuie verificată cu periodicitate, ori de câte ori simți că întâmpini dificultăți în menținerea direcției sau când s-au făcut modificări la sistemul de suspensie sau direcție, ne spune Paul Rădulescu – managerul service-ului AUTO VROM din Brașov.

De asemenea, pentru siguranța ta, este indicat ca după orice accident sau tamponare mai serioasă, să mergi la un service care să verifice ​​geometria roților în Brașov, precum și în situația în care treci peste o groapă adâncă. De geometria corectă a roților depinde siguranța ta și a pasagerilor, confortul în timpul șofatului, dar și consumul de carburant.

Vezi povestea service-ului AUTO VROM

Ce trebuie să știi despre geometria roților?

Înainte de a apela la serviciile unui service specializat în anvelope, este foarte important să știi câteva informații cu privire la reglajul geometriei roților. În al doilea rând, este important să mergi la un centru specializat ori de câte ori simți că volanul nu stă drept, tremură sau virajele le iei mai greu.

Geometria roților presupune poziționarea tuturor celor 4 roți astfel încât să fie paralele între ele și perpendiculare cu suprafața carosabilă. Dacă acestea se prezintă astfel, atunci poți fi liniștit pentru că mașina se deplasează corect, fără să suprasolicite cauciucurile sau sistemul de direcție al mașinii și fără a te pune în pericol.

Este foarte important să nu confunzi geometria roților cu echilibrarea acestora. Geometria presupune poziționarea corespunzătoare a roților, pe când echilibrarea asigură condițiile de funcționare la fel de bune pentru toate cele patru cauciucuri: același nivel de uzură, presiune.

Ce trebuie să se ia în considerare în stabilirea geometriei roților?

Unghiul de cădere

Unghiul de cădere este unghiul pe care roata îl face cu asfaltul, atunci când este privită din față. Anvelopa trebuie să cadă perpendicular cu zona de rulare, în caz contrar, anvelopa se va uza pe laterale.

Unghiurile de cădere pot fi:

  • Negative – când jumătatea superioară a anvelopei este înclinată spre interiorul mașinii.
  • Pozitive – când jumătatea superioară a anvelopei este înclinată spre exteriorul mașinii.

Unghiul de convergență

Este reprezentat de unghiul pe care anvelopele îl fac cu autoturismul, atunci când sunt privite de sus. La modul ideal, roțile mașinii ar trebui să fie perfect aliniate cu caroseria, pentru că altfel, acesta va fi greu de controlat în timpul virajelor.

Unghiul de fugă

De regulă, atunci când unghiul de fugă nu este corect, se recomandă schimbarea unor piese, pentru că nu se corectează prin geometria roților.

Importanța geometriei roților pentru siguranța ta și a pasagerilor

De geometria corectă a roților depinde siguranța șoferului și a pasagerilor. Pentru a fi sigur că mașina rulează corect pe carosabil este important să mergi la service-uri autorizate, ale căror specialiști sunt interesați de siguranța ta. Pentru un plus de siguranță, mai poți opta și pentru reglarea geometriei roților 3D.

Geometria roților și consumul de carburant

În cazul în care geometria roților nu este corectă, motorul va fi suprasolicitat pentru că va fi necesară asigurarea deplasării în linie dreaptă, prin ajustarea sistemului de direcție. Astfel, va consuma mai mult carburant, dat fiind că frecarea dintre anvelopă și carosabil va crește. În același timp, și frânele vor fi suprasolicitate.

Geometria roților și uzura anvelopelor

Deoarece pneurile sunt cele care fac legătura mașinii cu partea carosabilă, în cazul în care geometria este incorectă ele vor trebui să susțină o forță de frecare mai mare, pentru a menține direcția de deplasare a autovehiculului.

Dat fiind că roțile nu sunt așezate cum trebuie, anvelopele se vor uza mult mai repede, înainte de termenul limită al producătorului. Astfel, vor trebui schimbate mult mai des, indiferent că vorbim despre anvelope de vară sau de iarnă.

Geometria roților și suprasolicitarea motorului

Pentru a le oferi roților puterea necesară pentru frecarea cu partea carosabilă, în cazul geometriei roților incorecte, motorul se va tura la maximum, iar asta va duce la un consum cu 2-3 litri în plus la 100 de kilometri.

În concluzie, geometria roților nu este importantă doar pentru siguranța ta și a pasagerilor, cât și pentru evitarea cheltuielilor suplimentare legate de consumul de combustibil, schimbarea roților sau chiar înlocuirea unor părți din motor. Chiar dacă nu observi probleme legate de direcție, este important să mergi pentru geometria roților la fiecare 10.000 de kilometri.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...