DAF Trucks a avut în 2020 o cotă de piață de 16,3% în segmentul european de camioane grele (peste 16 tone), a doua cea mai bună performanță din istoria companiei. În 2019, DAF avusese în același segment o cotă de piață de 16,2%.
În Europa s-au înmatriculat anul trecut 37.580 de camioane grele DAF, într-o piață totală de 230.400 de vehicule. În 2020, DAF a continuat să fie lider de piață în Olanda (31,8%), Marea Britanie (31,6%), Polonia (23,7%), Ungaria (27,9%) și Bulgaria (25,4%). În plus, producătorul olandez a devenit lider de piață în Portugalia (21,8%).
De asemenea, DAF a fost liderul pieței de autotractoare și principala marcă de import în două piețe importante: Germania și Franța. În România, DAF a avut anul trecut o cotă de piață de 10,5%.
În segmentul de tonaj mediu (6-16 tone), DAF a avut o cotă de 9,5% (9,7% în 2019), într-o piață care a totalizat 41.400 de unități.
În 2020, DAF a produs peste 37.600 de camioane CF și XF și aproape 9.000 de vehicule LF. ”Cererea în Europa s-a îmbunătățit în a doua parte a anului 2020. Estimăm că piața europeană va continua să recupereze în 2021 și va ajunge la 250.000-280.000 de camioane”, a declarat Harry Wolters, președintele DAF Trucks.
În ce privește vehiculele ecologice, DAF a lansat anul trecut producția noului CF Electric, cu autonomie de până la 200 km. De asemenea, a introdus recent modelul LF Electric, cu autonomie de 280 km.
Vânzări în afara Europei
Anul trecut, DAF a vândut 5.880 de camioane în afara UE și a introdus noi generații de vehicule în Taiwan (Euro 6), Brazilia (Euro 5) și Orientul Mijlociu și Africa (Euro 3 și 5). În Taiwan, DAF este cea mai vândută marcă europeană, cu 10.000 de vehicule asamblate local livrate. De asemenea, DAF este lider de piață în Israel și Belarus.
În plus, DAF a vândut peste 2.000 de motoare către producători de autocare, autobuze și vehicule speciale din toată lumea.
Comentați?