frână
Home Noutati Cum aleg și cum înlocuiesc plăcuțele de frână pentru mașina mea?
Noutati

Cum aleg și cum înlocuiesc plăcuțele de frână pentru mașina mea?

76

Plăcuțele de frână sunt o parte integrantă a sistemului de frânare al unei mașini. Fiabilitatea lor determină viteza și predictibilitatea opririi mașinii atunci când pedala de frână este apăsată, ceea ce înseamnă că siguranța șoferului și a pasagerilor depinde de ele.

Pe piață există un număr foarte mare de plăcuțe de frână de diferite firme și caracteristici. Cum să alegeți plăcuțele de frână în astfel de condiții și să nu faceți o greșeală? Luați în considerare în detaliu caracteristicile fiecărui material.

Discuri organice

Plăcuțele de frână organice pot fi numite și plăcuțe de frână compozite. Există o componentă de liant sub formă de rășină rezistentă la căldură și materialul de lucru sub formă de fibre de carbon, kevlar, sticlă și cauciuc. Acest aranjament asigură o frânare moale, fără smucituri sau clătinări. Plăcuțele rezistă, de asemenea, la frânarea de urgență în condiții de sarcină mare. În același timp, ele nu fac niciun zgomot grav.

Plăcuțele de frână ceramice sunt cele mai rezistente. Ele asigură o frânare eficientă, împiedicându-vă să ajungeți în situații de urgență. Aveți nevoie de cea mai scurtă distanță de frânare posibilă – alegeți plăcuțele ceramice. Apropo, acestea nu sunt fabricate în întregime din ceramică – ele conțin metale de bază și chiar fier. Avantajele plăcuțelor ceramice îndeplinesc pe deplin criteriile lor:

  • rezistă cu ușurință la sarcini termice;
  • rezistă la abraziune, cu o marjă de siguranță multiplă;
  • nu se supraîncălzesc sub sarcini grele;
  • se înfundă mai puțin din cauza prafului propriu generat de frecarea în timpul frânării.

Discurile de frână metalice nu sunt complet metalice – altfel, frânarea normală ar fi imposibilă.

Ele sunt oarecum asemănătoare cu cele compozite, având în compoziție oțel sau cupru, și în cantități sporite de altfel. Avantajele plăcuțelor metalice sunt o mai bună disipare a căldurii, o frânare eficientă, potrivite pentru condiții dificile și climă aspră (inclusiv cele calde). Concluzionăm că plăcuțele de frână metalice trebuie alese doar pentru funcționarea în condiții dificile și sub sarcini mari.

Imagini preluate din autopieseonline24.ro

Semne de uzură a plăcuțelor de frână

De ce trebuie să vă schimbați plăcuțele de frână și când ar trebui să o faceți? Pentru a obține răspunsul corect, trebuie să cunoașteți principalele semne de uzură a plăcuțelor. Sunt trei în total:

  • – Se aude un zgomot de fluierat la frânare – acesta este primul semn care indică gradul extrem de uzură a plăcuțelor. Un zgomot de fluierat indică faptul că niturile au început să se frece de discul de frână, irosindu-i rapid viața.
  • – Eficiența frânării este chiar mai rea decât frecarea niturilor de disc. Este vorba despre siguranță – o forță de frânare scăzută poate provoca un accident. Un alt semn important este frânarea excesiv de dură, cauzată de frecarea bazei metalice de discul de frână;
  • – La apăsarea pedalei, puteți simți o fugă – un semn clar de uzură a plăcuțelor, și neuniformă. În același timp, se aude un zgomot caracteristic.

Frânele cu disc ale tuturor mașinilor moderne sunt echipate cu un indicator special de uzură, care este o duză de metal care începe să intre în contact cu discul de frână la un anumit grad de uzură a plăcuțelor.

Atunci când apăsați pedala de frână, puteți auzi sunetul puternic caracteristic al suprafețelor metalice care se freacă. Dacă auziți un zgomot puternic de șlefuire la frânare atunci când opriți, trebuie să ajungeți cât mai repede la un service auto sau la un garaj. Nu conduceți un astfel de vehicul în niciun caz.

Pregătirile pentru înlocuirea plăcuțelor de frână se reduc la cerințele standard de siguranță.

Automobilul trebuie să fie bine fixat cu stopuri. În continuare trebuie să:

  • scoateți roata de pe care urmează să fie înlocuite plăcuțele de frână;
  • se demontează ghidajele etrierului cu suporturi de blocare;
  • folosiți o șurubelniță pentru a împinge pistonul înăuntru;
  • îndepărtați plăcuțele de frână vechi;
  • curățați locul de așezarea de murdărie;
  • Se remontează;
  • repetați înlocuirea pe a doua roată.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...