Home Tehnologie Cruise Control with Active Prediction actualizat de Scania
Tehnologie

Cruise Control with Active Prediction actualizat de Scania

89

Scania introduce acum o actualizare majoră a sistemului său CCAP (Cruise Control with Active Prediction) pentru Scania Opticruise.

Noul sistem va fi inclus pe toate camioanele Scania cu cutii de viteze G25 și G33 din iunie și poate fi adaptat la camioanele cu grup motoare bazat pe Super. Prin capacitatea de calcul mult crescută, algoritmi mai inteligenți și utilizarea optimizată a datelor din hărți, camioanele cu noul sistem CCAP pot obține economii suplimentare de combustibil de până la 2% pe drumurile ondulate, menținând de obicei aceeași viteză medie.

Avantajele actualizării

• Șoferii vor experimenta un flux și o manevrabilitate și mai bune atunci când folosesc CCAP
• Moduri de performanță cu intervale de reglare mai largi pentru șofer
• Adaptare mai dinamică la condițiile reale de drum și de trafic
• Camioanele vor putea rula eco pe perioade mai lungi
• Modul Eco poate fi setat ca mod implicit de performanță la pornire
• Perfect potrivit pentru filosofia Scania privind cuplul ridicat la turații scăzute

Cruise Control with Active Prediction la un nivel nou

„Prin această actualizare, aducem Scania Opticruise și sistemul nostru de predicție activ la un nivel nou, chiar mai inteligent”, spune Stefan Dorski, Senior Vice President și Șeful Scania Trucks. „Clienții noștri pot alege acum cu înaltă precizie exact ceea ce așteaptă ca șoferii sau camioanele lor să prioritizeze. Vorbim despre cel mai mic consum posibil sau cea mai mare viteză medie posibilă”.

Sistemul CCAP al Scania este deja renumit pentru capabilitățile sale de a „privi înainte” și de a planifica modul optim pentru ca un camion să gestioneze urcarea și coborârea pe baza datelor topografice ale hărții. Ideea generală este să eviți tot felul de frânări inutile, să te străduiești întotdeauna să folosești treapta optimă fără schimbări frecvente de viteză și nu în ultimul rând, să profităm de energia cinetică a camioanelor.

„Angajarea acestor „trucuri” poate părea simplă în teorie, dar în realitate este o mulțime de parametri care trebuie luați în considerare și procesați pentru a ajunge la un rezultat optim”, spune Julian Kurzawscki Modro, Director Industrie și Aplicații, Scania Trucks. „Inginerii noștri au reușit să facă sistemul mult mai inteligent, făcându-l astfel capabil să ia decizii mai perfecte, fidele intențiilor șoferului”.

Cum funcționează

Un camion Scania pe distanțe lungi este echipat de obicei cu până la trei moduri de performanță: Economy, Standard, Power. În plus, fiecare mod de performanță poate fi setat la trei niveluri diferite (afișate în panoul de instrumente), practic un semnal despre cât de greu ar trebui să prioritizeze setarea reală într-o situație dată.

„Un șofer care este setat să economisească cât mai mult combustibil ar alege Economy și nivelul 3, ceea ce i-ar spune camionului că șoferul poate accepta că viteza scade destul de mult și mai mult timp decât înainte atunci când ajunge pe o creastă”, spune Kurzawscki Modro. „Dar de multe ori viteza medie va fi în continuare aceeași, deoarece camionul ar putea acum să ruleze eco cu treapta în neutru pentru o perioadă mult mai lungă. Este posibil ca această setare să nu poată fi utilizată tot timpul, ca în traficul aglomerat. Dar ideea este că șoferul poate prioritiza într-o măsură mult mai mare”.

Șoferii nu trebuie să apeleze la cele mai avansate setări pentru a economisi combustibil. De asemenea, o alegere mai moderată – cum ar fi modul Standard la nivelul 2 – ar oferi în continuare economii mai mari în comparație cu versiunile anterioare ale sistemului implacabil:

„Puterea de calcul crescută și algoritmii noi și mai avansați vor face întotdeauna diferența”, spune Kurzawscki Modro. „Șoferii vor experimenta o adaptare mai dinamică a vitezei, pe deplin în concordanță cu intenția stabilită și cu condițiile reale ale drumului și ale traficului. Camionul va reacționa și va livra la dorința șoferului”.

Toate camioanele Scania (cu unele rare excepții) care sunt comandate acum cu funcționalitatea CCAP vor primi automat noua versiune. Camioanele Scania existente pot primi un upgrade la un atelier Scania, cu condiția să aibă grupul motopropulsor bazat pe Super care a fost introdus pentru prima dată în noiembrie 2021.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiTehnologie

4,3 milioane de roboți industriali în uzinele din întreaga lume la finele lui 2023

Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...

NoutatiTehnologie

Siguranță și fiabilitate pe șosea, la fiecare kilometru. Descoperă discurile de frână Knorr-Bremse!

Când citești aceste rânduri, peste 50 de milioane de discuri de frâne...

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...