Continental a dezvoltat sistemul de înaltă performanță On Board Weighing System (OBWS)
Home Camioane Continental OBWS, sistem revoluționar de determinare a greutății
CamioaneRemorci

Continental OBWS, sistem revoluționar de determinare a greutății

93

Continental a dezvoltat sistemul de înaltă performanță On Board Weighing System (OBWS), care înregistrează și afișează greutatea vehiculelor comerciale, inclusiv a remorcilor și semiremorcilor.Noul sistem OBWS respectă Directiva UE 2015/719, care se va aplica din mai 2021. Directiva la cere statelor UE să măsoare mai frecvent greutatea vehiculelor comerciale. Pentru a preveni amenzile, șoferii și operatorii de flote trebuie să știe greutatea camionului înainte să înceapă o călătorie. Până acum, acest lucru a fost aproape imposibil.

Pentru a îndeplini noile cerințe, majoritatea statelor UE se bazează pe cântărirea staționară. Totuși, noul sistem On Board Weighing System (OBWS) de la Continental merge mult mai departe de cerințele legale. Înainte de plecarea în călătorie, operatorii de flote și șoferii pot verifica dacă greutatea vehiculului este într-o zonă sigură. Sistemele care determină greutatea doar după plecare nu oferă acest avantaj.

Continental a dezvoltat sistemul de înaltă performanță On Board Weighing System (OBWS)Dacă greutatea poate fi determinată înainte de plecare, vehiculele pot fi încărcate mai eficient și mai sigur. Astfel se reduc și cursele la gol. În plus, sistemul poate servi ca bază pentru noi modele de afaceri, de exemplu pentru tarifele dependente de greutatea încărcăturii.

Continental a dezvoltat un senzor pentru vehiculele cu suspensie pneumatică. Acesta utilizează ultrasunete pentru a măsura înălțimea și presiunea din pernele de aer, pentru a determina greutatea pe axă. Pe aceeași bază a fost dezvoltat și un senzor de înălțime pentru arcurile de oțel ale vehiculelor fără suspensii pneumatice. Suma greutăților pe axe este egală cu greutatea vehiculului și a încărcăturii. Rezultatele sunt afișate într-o aplicație pe telefonul șoferului sau în cabină.

Despre directiva UE 2015/719

Măsurarea greutății vehiculelor are ca obiectiv protejarea infrastructurii și reducerea impactului asupra mediului. Camioanele supraîncărcate nu reprezintă doar un pericol pentru trafic, ci aduc prejudicii drumurilor și podurilor. Astfel, costurile de întreținere a infrastructurii cresc. În același timp, cântărirea regulată a vehiculelor va asigura o competiție loială între transportatori, prin respectarea încărcăturilor maxime.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...