Camioanele electrice vor avea nevoie de anvelope speciale
Home Noutati Camioanele electrice vor avea nevoie de anvelope speciale
NoutatiTehnologie

Camioanele electrice vor avea nevoie de anvelope speciale

45

Din cauza greutății proprii mai mari, a solicitărilor sporite și a necesității de extindere a autonomiei, camioanele electrice vor avea nevoie de anvelope speciale, mai robuste și cu rezistență la înaintare mai mică.Vehiculele cu propulsie electrică și hibridă sunt mai grele decât cele convenționale, au un cuplu mai mare la plecarea de pe loc și sunt foarte silențioase pentru cei de la bord. De aceea, anvelopele lor trebuie să aibă caracteristici speciale, pe lângă cele tradiționale legate de siguranța pe asfalt uscat și ud, precizia direcției, distanțele mici de frânare, prevenirea acvaplanării sau durabilitatea.

Greutatea mai mare este cauzată de baterii, care cântăresc mai mult decât un rezervor plin pentru un vehicul cu motor cu combustie internă. Deși au baterii mai mici, vehiculele hibrid au două motoare, plus rezervorul de carburant. Greutatea suplimentară trebuie susținută de capacitatea mai mare de încărcare a carcasei anvelopei, care în cele mai multe cazuri poartă pe lateral simbolul XL. În prezent, producătorii încearcă să standardizeze anvelope cu capacități de încărcare și mai mari, care vor purta cel mai probabil simbolul XL+.

Camioanele electrice vor avea nevoie de anvelope specialePentru a limita uzura cauzată de cuplul mai mare la plecarea de pe loc este nevoie de modificarea compusului din care este fabricată anvelopa, cât și de un nou design al benzii de rulare.

Rezistența la înaintare foarte mică este obținută prin optimizări la nivelul compusului, al benzii de rulare și a construcției anvelopei (în special a flancului), cât și printr-o greutate a anvelopei cât mai mică. Toate aceste modificări trebuie calibrate atent pentru a garanta că anvelopele pentru vehicule electrice își mențin proprietățile privind siguranța și manevrabilitatea.

În plus, având în vedere că motorul electric este mult mai silențios decât unul diesel, camioanele electrice vor avea nevoie și de anvelope care să atenueze cât mai mult zgomotul produs la contactul cu drumul. Pentru asta, anvelopele vor avea la interior un strat de spumă izolatoare.

Pentru a ne face o idee despre cum ar putea arăta anvelopele pentru camioane electrice putem privi studiul Conti e.MotionPro. Dezvoltată de Continental pentru conceptul electric MAN CitE, anvelopa are flancuri și un design al profilului benzii de rulare speciale, subliniate de inserțiile de culoare albastră.

O altă caracteristică a anvelopelor pentru vehicule electrice este lățimea redusă. Astfel, pe camioane ar putea apărea dimensiuni precum 205/65 R22, care prezintă o rezistență la rulare foarte redusă.

Continental este unul dintre cei mai experimentați producători de anvelope pentru vehicule electrice. Primul astfel de model a fost Conti.eContact, în 2012, aprobat pentru Smart EQ Forfour. În prezent, Continental produce aproximativ 100 de modele de anvelope pentru vehicule electrice și hibride. Printre acestea se numără și anvelopa Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...