Home Autobuze Camioane și autobuze: UE este de acord cu cele mai ambițioase obiective de reducere a CO2 la nivel global
AutobuzeCamioane

Camioane și autobuze: UE este de acord cu cele mai ambițioase obiective de reducere a CO2 la nivel global

155

Parlamentul European și statele membre ale UE au convenit joi să reducă emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor grele de marfă și să facă din autobuzele cu „zero emisii” o normă pentru a combate schimbările climatice.

Emisiile vehiculelor grele vândute începând cu 2030 vor trebui reduse cu cel puțin 45% față de 2019, apoi cu 65% în 2035 și cu 90% în 2040, potrivit textului aprobat de co-legislatori.

Noile reglementări stabilesc un obiectiv specific pentru autobuzele urbane, care vor trebui să fie 100% fără emisii până în 2035, cu un obiectiv intermediar de 90% până în 2030 pentru această categorie de vehicule.

Producătorii susțin propunerile UE, dar atrag atenția că măsurile trebuiesc dublate de condiții vitale favorabile

Producătorii de camioane și autobuze susțin pe deplin o agendă ambițioasă de decarbonizare. Cu toate acestea, calendarul de implementare convenit rămâne extrem de provocator în absența condițiilor vitale favorabile, a declarat Asociația Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA).

Luând notă de acordul trilog de astăzi, producătorii europeni de camioane și autobuze subliniază că obiectivele extrem de ambițioase de reducere a CO2 convenite trebuie susținute de condiții favorabile credibile.

„Infrastructura de încărcare a energiei electrice și reumplere cu hidrogen, scheme cuprinzătoare de tarifare a carbonului și măsuri de sprijin semnificative pentru ca operatorii de transport să investească rapid. Acestea sunt ingredientele cheie pentru decarbonizarea rapidă a sectorului transporturilor grele, pe lângă vehiculele cu emisii zero”, a subliniat Sigrid. de Vries, director general ACEA.

„Nu putem continua să stabilim cu îndrăzneală obiective ambițioase pentru producătorii de vehicule și să ne așteptăm să urmeze o implementare rapidă și fără probleme. Fără un cadru care să permită susținerea cererii pentru modelele cu emisii zero, atingerea obiectivelor va fi imposibilă, în special cu calendarul prevăzut”, a explicat de Vries.

ACEA: Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de stații de încărcare adecvate

Pentru a atinge obiectivele până în 2030, mai mult de 400.000 de vehicule electrice și alimentate cu hidrogen vor trebui să fie pe drumuri, iar cel puțin o treime din toate înmatriculările noi trebuie să fie modele cu emisii zero. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de stații de încărcare adecvate (majoritatea fiind sisteme de încărcare Megawatt) și cel puțin 700 de stații de alimentare cu hidrogen pentru ca ecuația să funcționeze.

Decarbonizarea transporturilor grele necesită un efort colectiv din partea unui set divers de părți interesate din ecosistemul de transport. „Ne jucăm rolul investind și intensificând producția de serie de camioane și autobuze cu emisii zero, dar ne bazăm pe capacitatea clienților noștri de a investi și de a opera vehicule noi pentru a înlocui vehiculele mai vechi aflate în prezent pe drumurile europene”, a adăugat de Vries.

Industria auto europeană este încurajată de acordul privind o dată mai devreme de revizuire cuprinzătoare (2027) decât cea propusă inițial de Comisie și de a continua stimulentele pentru vehicule cu emisii reduse și zero (ZLEV) până în 2029.

În continuare, industria auto europeană va continua să monitorizeze îndeaproape adoptarea condițiilor esențiale favorabile pentru a se asigura că obiectivele sunt îndeplinite. Comisia Europeană și statele membre trebuie să se angajeze în egală măsură să monitorizeze progresele pentru a se asigura că deficiențele preconizate sunt abordate din timp pentru a realiza în comun obiectivul comun de decarbonizare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...