Franța dorește să dea un impuls suplimentar vânzării de camioane electrice. Și va pune în aplicare, de la începutul lunii viitoare, un mecanism de finanțare.
”Acest mecanism de finațare își propune să ofere până la 65 de milioane de euro pentru proiecte de vehicule electrice grele”. Acesta este anunțul făcut de Ministerul Tranziției Ecologice într-un comunicat de presă.
Subvențiile fac parte din planul ”Ecosistem de vehicule grele electrice”, care include și stații de încărcare, și se referă la camioane, autobuze și autocare. Dar nu numai.
Pentru că sumele nu îi vor viza doar pe transportatori. Ci pe toți actorii care contribuie la desfășurarea mobilității și transportului de mărfuri în modul electric. Și, în egală măsură, în program sunt incluse și operațiunile de transformare a vehiculelor termice în vehicule electrice.
Subvenția poate ajunge la 65% din diferența de cost de achiziție pentru camioane electrice vs echivalent diesel
Concret, subvenția ar putea acoperi 65% din diferența de cost de achiziție dintre un camioanele diesel și camioane electrice. Ea poate ajunge la până la 100.000 EUR pentru camioanele a căror greutate maximă este mai mică de 26 de tone. Respectiv ea este de până la 150.000 EUR pentru vehiculele grele de mărfuri de peste 26 de tone.
Nu a fost uitată, așa cum aminteam, nici infrastructura. Care, evident, are o importanță majoră atunci când vine vorba despre tranziția la mobilitatea electrică.
Astfel, în ceea ce privește stațiile de încărcare dedicate acestor vehicule, instalarea acestora poate fi subvenționată până la 60% din investiție.
Guvernul francez precizează că se va menține plata unui ”bonus pentru achiziția de vehicule grele electrice și pe hidrogen”. Evident, pentru a „nu penaliza proiectele aflate deja în derulare”. Cu toate acestea, este imposibil să se combine acest ajutor direct instituit în 2021 cu subvenția legată de apelul de proiecte.
Aproape 26 de camioane electrice de peste 16 t au fost înmatriculate în Franța în 2021.
Comentați?