Reţeaua feroviară din Germania urmează să fie modernizată până în 2030 graţie unui program finanţat de stat care va costa 40 de miliarde de dolari.
Directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz, a descris acest program drept „fără precedent în istoria Deutsche Bahn”.
Lista proiectelor prezentate include 40 de rute feroviare importante. Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing a spus că se aşteaptă ca Deutsche Bahn să implementeze proiectele de modernizare „cu urgenţa cerută”.
La finalul programului, va exista o „reţea feroviară cu performanţe ridicate” cu o lungime de aproximativ 9.000 de kilometri, după modernizarea a 4.000 de kilometri de cale ferată. Întreaga reţea feroviară din Germania are o lungime de aproximativ 34.000 de kilometri.
O parte din finanţare va veni de la majorarea de capital care este programată a avea loc la Deutsche Bahn şi care va trebui să fie aprobată de Comisia Europeană.
Tronsoane din reţeaua de cale ferată urmează să fie scoase din uz timp de cinci luni, ceea ce va provoca ocoluri îndelungate pentru pasageri şi marfă, însă obiectivul lucrărilor este reducerea viitoarelor perturbări. „Este cu adevărat important ca întreruperile planificate să fie comunicate la timp”, a spus Volker Wissing.
Programul de lucrări va demara anul următor pe coridorul Frankfurt-Mannheim, urmând ca în 2025 să fie efectuate lucrări pe rutele Berlin-Hamburg şi Emmerich-Oberhausen. În 2026 vor urma rutele Cologne-Hagen, Nuremburg-Reichswald-Regensburg, Troisdorf-Koblenz şi Koblenz-Wiesbaden. Ultimele pe listă vor fi coridoarele Ulm-Augsburg şi Mannheim-Karlsruhe, în a doua jumătate a lui 2030.
O nouă companie de infrastructură, denumită InfraGo, va fi înfiinţată şi va încorpora subsidiarele DB Netz şi DB Station and Service. Obiectivul este ca finanţarea oferită de statul german să meargă exclusiv spre modernizarea infrastructurii feroviare şi nu pentru finanţarea operaţiunilor de zi cu zi ale Deutsche Bahn.
Întârzierile sunt o problemă endemică în transportul feroviar din Germania. Aproape o treime din pasagerii care au călătorit pe distanţe lungi anul trecut au suferit întârzieri de 15 minute şi mai mult. Punctualitatea trenurilor germane a scăzut semnificativ după 2021, iar de vină pentru întârzieri este lipsa de investiţii.
Comentați?