AutoFlight a prezentat la China Airshow din Zhuhai o aeronavă autonomă eVTOL pentru pasageri: V1500M. Un model cu care speră că va schimba fața transportului aerian de persoane.
Cu aspectul său elegant și tehnologia inovatoare, V1500M nu are nevoie de pista unui aeroport. Poate decola vertical și ateriza oriunde și oricând. Practic orice acoperiș sau suprafață plană devine un vertiport.
Când atinge o anumită altitudine, sistemul de alimentare pornește sistemul cu două propulsoare, astfel încât V1500M să poată naviga la viteza unui avion cu aripi fixe. Iar în spațiul aerian la altitudine mică, propulsia complet electrică permite aeronavei să funcționeze la un nivel de zgomot foarte scăzut. Și cum consumul de energie în modul aripă fixă este mult mai mic decât în modul multirotor, V1500M are o autonomie superioară unui eVTOL clasic.
AutoFlight V1500 M, autonomie de 250 km
Fiind capabil să zboare autonom, modelul V1500M folosește opt motoare pentru a decola și ateriza pe verticală ca un avion cu mai multe rotoare. Poate transporta până la patru pasageri și are o autonomie de până la 250 km. În acest moment, un pilot de siguranță este încă obligatoriu. Totuși, pe măsură ce tehnologia avansează și reglementările vor deveni mai permisive, lucrurile se vor schimba. Iar acel spațiu poate fi alocat unui alt pasager sau unui bagaj suplimentar.
„V1500M este o piatră de hotar. Nu numai pentru AutoFlight, ci și pentru dezvoltarea globală a mobilității aeriene urbane“, spune Tian Yu, fondator și CEO al AutoFlight. „Compania noastră se angajează să dezvolte avioane eVTOL sigure și fiabile pentru pasageri. Și să contribuie la crearea unui viitor de mobilitate mai bun.”
Norme înalte de siguranță
AutoFlight are o experiență bogată în proiectarea și fabricarea de aeronave. Astfel că, din punctul de vedere al siguranței, a dezvotat acest proiect respectând standardele industriei aeronautice. Rotorul de ridicare și sistemul de propulsie garantează că aeronava ar putea să se deplaseze chiar și atunci când două dintre rotoare funcționează defectuos. V1500M are, de asemenea, o parașută de mari dimensiuni. Aceasta este proiectată pentru a asigura planarea aparatului în cazuri de urgență.
Potrivit oficialilor companiei, V1500M va realiza primul său zbor de test în viitorul apropiat. Scopul celor de la AutoFlight este certificarea aeronavei de către autoritățile aeronautice până în 2024. Tian Yu spune: „AutoFlight va continua să contribuie la industria eVTOL. Ne propunem să dezvoltăm procese sigure și eficiente de cercetare și dezvoltare, utilizând resursele interne și internaționale. Și, prin intermediul unor parteneriate, dorim să accelerăm implementarea practică a eVTOL în aplicații comerciale. „
Comentați?