La Busworld, consorțiul ”I see electric buses”, format din șase companii, a expus un autobuz MAN convertit de la diesel la electric în 12 săptămâni. Dar partenerii sunt încrezători că pot transforma un autobuz diesel într-unul electric în doar o săptămână.”Pentru operatorii de autobuze, înlocuirea tapițeriei scaunelor în serviciile de transport public este o sarcină aproape zilnică. Totuși, după 10 ani, motorul și transmisia și-au încetat durata de viață”, spune Andreas Pfeffer, Director general al ”I see electric buses”.
Consorțiul le oferă o viață nouă acestor autobuze vechi. Experții consorțiului au petrecut 12 săptămâni pentru a dezasambla și analiza un autobuz MAN, pe care l-au scos din atelier ca un vehicul complet electric. ”Odată înlăturate motorul și restul sistemului de propulsie, trebuie reorganizată interacțiunea dintre sistemele electronice”, mai spune Pfeffer.
”I see” a convertit deja vehicule electrice de 3-3,5 (4,25) tone și acum intră în zona de retrofit autobuze pentru transport public. Până în prezent, consorțiul a fabricat aproximativ 400 de vehicule electrice.
Autobuz diesel convertit în electric: furnizori de top
Autobuzul se bazează pe butucii de roți ZAwheel produși de Ziehl-Abegg, care nu necesită cutie de viteze, deoarece motorul ZAwheel de 240 kW încape complet în butuc. Landul Schleswig-Holstein a oferit suportul necesar pentru conversia primului autobuz urban MAN la electricitate. Partener pentru implementarea programului în cadrul flotei este Autokraft/DB Regio. Oficialii văd un potențial de mii de autobuze convertite.
O perioadă de dezvoltare de 12 săptămâni a prototipului a fost deja un obiectiv ambițios, dar Pfeffer crede că această conversie se poate face și într-o săptămână. Au fost folosite doar componente de la furnizori de top: Webasto, Ziehl-Abegg și Moteg, primii oferind și bateria.
Unitatea de control a bateriei asigură că fiecare celulă continuă să funcționeze la același nivel și după 10 ani. Datorită absenței axului cardanic și a cutiei de viteze, sistemul de propulsie bazat pe motoare incluse în butucii roților este foarte eficient și ușor de întreținut. Astfel, pachetul de baterii folosit poate fi redus la doar 210 kWh. Componentele auxiliare, special dezvoltate pentru vehiculele electrice cu baterii, sunt furnizate de Moteg.
Comentați?