Cu Actros L, Mercedes-Benz Trucks schimbă reperele în segmentul camioanelor premium pentru transport pe distanțe lungi. Cel mai mare și mai exclusivist model de serie, oferă o gamă de echipări speciale. Concepute pentru o conducere relaxată, un spațiu de locuit confortabil și o muncă eficientă.
Încă din 1996 Mercedes-Benz Actros a stabilit standardul în domeniul transportului pe distanțe lungi și al celui de distribuție grea. Și a făcut-o atât din punct de vedere al eficienței, cât și al siguranței sau confortului. Nu a făcut excepție nici cea mai recentă generație Actros. Începând din 2018 a oferit continuu noi inovații în domeniul digitalizării, conectivității și al siguranței.
Inovații precum Multimedia Cockpit, MirrorCam, funcțiile de conducere parțial automatizate și sistemele de siguranță îmbunătățite dovedesc încă o dată că Actros îndeplinește în mod admirabil cerințele crescânde din sectorul transportului rutier. Sprijinind șoferul în îndeplinirea sarcinilor sale.
Actros L, continuă seria de noutăți
În 2021 am asistat deja la lansarea a două noi modele: Actros F, cu accent pe funcționalitate, respectiv ediția limitată Actros Edition 2. Mercedes-Benz Trucks introduce acum Actros L. Acesta este cel mai mare și mai exclusivist camion din această serie de modele de succes. Noul camion pentru distribuție grea, cu propulsie diesel convențională, poate fi comandat la nivel european începând de la 1 iulie 2021. Startul producției va fi în noiembrie 2021.
„Când am dezvoltat Actros L, ne-am concentrat în mod deosebit pe confortul șoferului, siguranța, conectivitatea și costul total de operare. Pentru a crea beneficii suplimentare pentru clienții noștri și pentru șoferii lor”, spune Andreas von Wallfeld, Head of Marketing, Sales and Services la Mercedes-Benz Trucks. Datorită dialogului strâns cu clienții, există o cunoaștere clară a ceea ce aceștia își doresc de la un camion premium. Atât pentru compania lor, cât și pentru șoferi. „În dezvoltarea Actros L, am urmărit exact aceste cerințe. Și, ca rezultat, am reușit să proiectăm și să configurăm noul nostru camion emblematic, la standardele înalte corespunzătoare”, subliniază von Wallfeld.
Confort sporit al șoferului
Totul începe cu cabina șoferului. Care, în variantele StreamSpace, BigSpace și GigaSpace, are o lățime de 2,5 metri și oferă un interior extrem de spațios. Lipsa tunelului motor se traduce într-o podea plană. Care creează o ambianță foarte confortabilă. Izolația fonică și termică, îmbunătățită, a cabinei contribuie la relaxare, în special în orele de pauză.
Poziția de condus a șoferului a fost redusă cu 40 de milimetri. Pentru a fi mai relaxată și a asigura o vedere confortabilă asupra drumului. Într-o notă asemănătoare, farurile cu LED-uri, disponibile opțional, au o intensitate a luminii mai mare decât farurile cu xenon. Și oferă o iluminare excelentă a drumului.
Un plus important atunci când vine vorba de siguranță, mai ales pet imp de noapte. Acestea aduc și un beneficiu din punct de vedere al costului. Comparativ cu becurile convenționale, farurile cu LED sunt mai eficiente din punct de vedere energetic. În plus, au o durată de viață mai lungă.
O serie de echipamente au fost regândite cu scopul de a spori confortul șoferului. Husele elegante pentru scaune, noua garnitură a ușii. Ori salteaua confortabilă de 45 mm grosime și un panou plăcut la atingere în zona patului. Sentimentul de confort poate fi amplificat și mai mult cu numeroasele accesorii din gama Interior Line de la Mercedes-Benz Trucks. Von Wallfeld este ferm convins: „Pentru companiile de transport, Actros L reprezintă un atu cu adevărat puternic. Mai ales acum, când înregistrăm un deficit acut de șoferi”.
Caracteristici excelente de siguranță
Mercedes-Benz Trucks își urmărește în mod sistematic obiectivul de a contribui la un trafic rutier cât de sigur posibil. Și o face prin utilizarea sistemelor active de siguranță. Cu Actros L, face un pas mai aproape în realizarea viziunii sale de a reduce la minimum accidentele. Acest lucru este demonstrat de Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist și MirrorCam, care înlocuiește oglinzile convenționale. Dar și de o serie de alte caracteristici de siguranță.
Mercedes-Benz Sideguard Assist S1X
Disponibil opțional pentru Actros L este, de exemplu, Mercedes-Benz Sideguard Assist S1X. Care, în comparație cu sistemul anterior S1R, este echipat cu o funcție suplimentară. Acest nou sistem, numit Active Sideguard Assist avertizează șoferul cu privire la deplasarea pietonilor sau a bicicliștilor pe partea copilotului. Însă, în plus, acum este capabil să inițieze o manevră automată de frânare la viteze de virare de până la 20 km / h. Pentru a opri vehiculul, în situația în care șoferul nu reușește să răspundă la timp la avertizări. Active Sideguard Assist poate recunoaște necesitatea unei astfel de manevre de frânare. Și, într-un scenariu ideal, poate preveni o potențială coliziune.
Active Drive Assist (ADA 2)
O altă opțiune de echipare pentru Actros L este a doua generație Active Drive Assist (ADA 2). În anumite condiții, sistemul asistă în mod activ șoferul cu ghidarea longitudinală și laterală a camionului. Și poate menține automat distanța față de vehiculul din față, poate accelera și poate conduce autonom, dacă sunt îndeplinite condițiile de sistem necesare. Cum ar fi o rază de curbă suficientă sau marcaje rutiere clar vizibile.
În plus, ADA 2 include funcția de asistență pentru oprirea de urgență. Aceasta poate iniția o oprire de urgență dacă șoferul nu mai controlează volanul, în ciuda avertismentelor vizuale și sonore. Dacă vehiculul se oprește, sistemul poate acționa automat noua frână electronică de parcare. În plus, ușile sunt deblocate. Astfel încât paramedicii sau alte persoane să poată ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.
Active Brake Assist 5 (ABA 5)
Dacă legea impune un asistent la frânarea de urgență, Actros L este echipat, de asemenea, cu Active Brake Assist 5 (ABA 5). Acesta este dotare standard și are funcție de recunoaștere a pietonilor. Acest sistem poate ajuta la evitarea accidentelor în care, din cauza distragerii șoferului, a distanței prea mici față de vehiculul din față sau a unei viteze inadecvate, camionul riscă să intre în coliziune cu mașina din față sau cu un obstacol staționar. De asemenea, sistemul reacționează dacă există riscul unei coliziuni frontale cu un pieton.
ABA 5 funcționează utilizând un sistem combinat de radare și cameră. Dacă sistemul detectează riscul unui accident cu un vehicul sau o persoană emite inițial un avertisment vizual și sonor șoferului. Dacă șoferul nu reușește să răspundă corespunzător, sistemul poate iniția frânarea parțială. Dacă amenințarea unei coliziuni continuă, ABA 5 poate efectua o frânare maximă automată completă. Aceasta la viteze ale vehiculului de până la 50 km / h atunci când răspunde la persoane în mișcare.
Mai multă eficiență prin conectivitate pe măsură
Sistemul inteligent de control al vitezei – Predictive Powertrain Control (PPC) este, de asemenea, impresionant. Acesta poate lua în considerare topografia, cursul unui drum și semnele de circulație. Ceea ce înseamnă că pot fi evitate manevrele inutile precum frânarea, accelerarea și schimbarea treptelor de viteză.
Ultima generație Actros dotată cu PCC consumă cu până la trei procente mai puțin combustibil pe autostrăzi și drumuri expres. Și cu până la cinci procente mai puțin pe drumuri rurale, comparativ cu modelele care nu sunt dotate cu acest sistem. În ceea ce privește consumul de combustibil, noul afișaj Eco-Support din Multimedia Cockpit Interactive îl ajută pe șofer să adopte un stil de conducere cât mai economic posibil.
Șoferului îi sunt prezentate activitățile și funcțiile sistemelor de asistență în bordul multimedia. Ușor de utilizat, este format din două monitoare color ce constituie elementul central al interfeței om-mașină (HMI). În Actros L, aceasta include, de asemenea, o caracteristică opțională. Mai precis afișaje pentru greutatea totală a vehiculului, a semiremorcii și a sarcinii pe puntea față. Chiar și pentru camioanele cu semiremorcă cu suspensie pneumatică parțială. Acest lucru îl ajută pe șofer să urmărească greutatea și să prevină supraîncărcarea.
Mercedes-Benz Truck App Portal
Dacă decideți să achiziționați Multimedia Cockpit Interactive ca upgrade la versiunea standard, veți primi acces și la Mercedes-Benz Truck App Portal. Acest lucru permite companiilor de transport să profite de noile oportunități de conectivitate. Și să-și echipeze vehiculele cu aplicații care îmbunătățesc eficiența și confortul. Cum ar fi serviciile telematice de la FleetBoard.
Serviciile combinabile individual permit conectarea inteligentă a șoferilor, flotei și a comenzilor. Toate acestea contribuie la optimizarea consumului, reducerea uzurii și creșterea nivelului de utilizare vehiculului. Analiza performanței Fleetboard, de exemplu, permite evaluarea și optimizarea comportamentului de conducere, Fleetboard Time Management oferă o perspectivă detaliată asupra timpilor de conducere și a timpilor de pauză ai șoferului. În timp ce Fleetboard Mapping afișează starea și poziția vehiculelor. Iar cu Fleetboard Driver Card și Mass Memory Download, este posibilă citirea, transmiterea și salvarea de la distanță a tuturor datelor relevante.
În timp ce Mercedes-Benz Uptime combină rețeaua inteligentă de conectivitate a vehiculelor cu asistența intensivă. Oferind clienților Mercedes-Benz Trucks un serviciu inovator. Obiectivul este de a ajuta clienții să-și îndeplinească comenzile de transport în mod fiabil. Asigurându-se că vehiculele petrec cât mai mult timp pe drum.
Comentați?