HVC360, noua soluție de mobilitate electrică ABB, dezvăluită cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, va accelera electrificarea flotelor de transport și logistică.
Decarbonizarea transportului rutier este o prioritate a politicilor climatice ale multor națiuni, iar în ultimii ani s-au făcut progrese uriașe în ceea ce privește furnizarea de soluții de mobilitate electrică. Însă, dacă numărul tot mai mare de puncte de încărcare publice este o veste excelentă pentru deținătorii de vehicule electrice, acestea nu răspund total nevoilor flotelor electrice. În ciuda faptului că reprezintă doar 4% din vehicule, autobuzele și camioanele contribuie cu 40% din emisiile din transportul global, făcând electrificarea lor rapidă un pas vital în procesul de decarbonizare.
Cu puțin sub 66.000 de autobuze electrice au fost vândute în întreaga lume în 2022, ceea ce reprezintă aproximativ 4,5% din vânzările totale de autobuze. Cu toate acestea, cota de electrificare pe această piață crește rapid. Vorbim despre 20% în Europa și 27% în SUA. Fără să mai vorbim despre India, a cărei cerere o depășește pe cea din zonele deja amintite. Sau cea chineză, unde se regăsesc 98% din toate autobuzele electrice la nivel global.
HVC360 de la ABB E-mobility, debut la UITP Barcelona
Această creștere rapidă vine și cu o cerere semnificativă pentru soluții de încărcare mai flexibile și mai eficiente, care să permită flotelor de autobuze electrice să continue să ruleze în pofida condițiilor restrictive induse de depourile urbane, cu spațiu limitat.
Iar HVC360 de la ABB E-mobility, care va fi expus săptămâna aceasta la summitul global al transportului public UITP de la Barcelona, reprezintă un pas important în acest sens. Menirea sa este aceea de a ajuta la furnizarea de soluții cruciale pentru încărcarea în depouri. Și o face mai degrabă respectând complexitatea operațiunilor de flote, decât să le forțeze să se adapteze. .
Oferind o flexibilitate maximă pentru orice tip de locație sau caz de utilizare, fiecare modul HVC360 permite conectarea a până la patru stații de încărcare. Mai mult, alimentarea se poate face până la 100 m de dulapul de alimentare. Și, pe de altă parte, designul său compact permite instalarea back-to-back, side-by-side sau de-a lungul unui perete.
Capacitatea de încărcare dinamică permite HVC360 să aloce diferite niveluri de putere fiecărei stații de încărcare, în funcție de numărul de vehicule conectate sau de cerințele lor de încărcare. Unitatea acceptă, de asemenea, simultan, toate interfețele de încărcare, de la CCS la pantograf.
Dacă adăugăm cea mai bună densitate de putere din clasă, oferind o putere remarcabilă pentru amprenta sa, aveți imaginea capacității de neegalat a HVC360 de a permite spațiilor de încărcare și depozitelor de flote să ofere într-o singură locație o gamă amplă de opțiuni de încărcare. Lucru care le permite furnizorilor un mix capabil să ofere configurația perfectă pentru cerințele utilizatorilor lor.
Un angajament suplimentar
Vorbind despre lansarea HVC360, Chris Nordh, șeful global al Fleet&Transit la ABB E-mobility, a declarat: „Lansarea de astăzi a HVC360, de Ziua Mondială a Mediului, reprezintă un angajament suplimentar din partea ABB E-mobility de a îndeplini nevoi complexe și uneori rigide din punct de vedere operațional ale operatorilor de flote de autobuze și camioane. Ea este susținută de decenii de dezvoltare și de experiență de neegalat.
Și mai impresionant decât calitatea excepțională și densitatea de putere a unității sunt flexibilitatea și interoperabilitatea extraordinară cu o gamă largă de OEM, ceea ce o face o soluție cu adevărat globală. Suntem foarte încântați să vedem cum HVC360 ajută clienții de toate formele și dimensiunile să își reducă costurile de funcționare și emisiile, pe măsură ce sectorul vehiculelor grele atingă progresele excelente deja înregistrate în electrificarea vehiculelor de pasageri.”
Potențial și în industria de transport
Un alt exemplu al potențialului global pe termen scurt al HVC360 poate fi găsit în industria de transport. Aproape 60.000 de camioane electrice medii și grele au fost vândute în întreaga lume în 2022. Este adevărat, ele reprezintă doar 1,2% din piața de camioane în ansamblu, dar având în vedere că sectorul continuă să se extindă la un CAGR (Rata de creștere anuală compusă) de până la 47,5%, vânzările globale sunt de așteptat să depășească 1,1 milioane de unități pe an până la sfârșitul deceniului. O astfel de creștere rapidă va fi necesară pentru a îndeplini obiectivele climatice ambițioase ale multor națiuni din întreaga lume, dar poate fi atinsă doar dacă este susținută de o infrastructură de încărcare flexibilă și eficientă, atât pe traseu, cât și în depozite.
Însă pentru ca aceste cifre să devină realitate este nevoie de accesibilitate. Ca și de soluții care să îndeplinească toate cerințele induse de evoluție. Prin urmare, tehnologiile inovatoare sunt cruciale, iar flexibilitatea HVC360 este o garanție pentru operatorii de flote că vor putea să se adapteze mai ușor pe măsură ce vehiculele electrice continuă să evolueze.
Prin urmare, la fel de semnificativă ca și produsul HVC360 în sine, este dimensiunea sistemului de asistență pentru mobilitate electrică pe care ABB îl susține. Instrumentele și serviciile digitale disponibile pentru management și instalare de la distanță, combinate cu mai multe repere de servicii și asistență, oferă o experiență superioară clienților. În plus, soluțiile de management al energiei permit performanțe optime de încărcare și consum de energie, ajutând flotele de autobuze și camioane să funcționeze mai eficient atât acum, cât și în viitor.
HVC360 de la ABB E-mobility va fi disponibil pe piețele CE și UL la sfârșitul lunii septembrie 2023.
Comentați?