Operatorul de transport public din Berlin își extinde infrastructura de încărcare a autobuzelor electrice pentru a include încărcătoare rapide în stațiile terminale. În prima fază a proiectului, până la sfârșitul anului 2027 vor fi instalate până la 20 de astfel de stații de încărcare în tot orașul, pentru a stabiliza operațiunile autobuzelor electrice.
Ideea este simplă: autobuzele se pot încărca acolo în timpul serviciului regulat și nu trebuie să se întoarcă la depou pentru reîncărcare între acestea. Majoritatea rutelor pot fi operate zilnic fără încărcare intermediară, deoarece numărul de pachete de baterii din autobuze (și, prin urmare, autonomia acestora) este de obicei adaptat la utilizarea planificată a vehiculelor.
Totuși, dacă în timpul funcționării apar situații în care nivelul de încărcare este mai mic decât cel planificat, stațiile de încărcare de la terminale pot ajuta la reîncărcarea unei cantități suficiente de energie în timpul perioadelor de nefuncționare. Acest lucru ar elimina deplasările la depou și timpii de încărcare de acolo. Pe rutele mai lungi, pauzele de încărcare sunt uneori planificate de la bun început – și acestea pot fi efectuate de-a lungul traseului în viitor.
BVG a început deja lucrările de construcție a stațiilor de încărcare
Construcția a început pe 6 octombrie la terminalul Schwarzelfenweg din Pankow, care este programată să intre în funcțiune la începutul anului 2026. Potrivit BVG, lucrările vor începe în următoarele zile și la stațiile de S-Bahn Kaulsdorf și Marzahn. Acestea sunt așteptate să intre în funcțiune „în câteva săptămâni” de la stația Schwarzelfenweg, potrivit BVG.
În timpul lucrărilor de construcție, la stațiile terminale vor fi montați unul sau mai mulți stâlpi de încărcare. În plus, va exista o mică stație de încărcare pentru a găzdui tehnologia de încărcare și o stație de transformare pentru conectarea la rețeaua de medie tensiune. Conform unei vizualizări a stației de încărcare planificate la stația terminală Kaulsdorf, BVG optează pentru stații de încărcare cu pantograf.
„Aici vă puteți reîncărca bateriile între călătorii. Autobuzele noastre electrice sunt pe șosea non-stop, deservind pasagerii din tot orașul. Noua tehnologie de încărcare ne oferă o bază stabilă pentru acest lucru”, spune Henrik Falk, CEO al BVG.
Finanțare de la Ministerul Federal al Transporturilor
Ministerul Federal al Transporturilor finanțează proiectul STELLA cu 12,1 milioane de euro. „Autobuzele electrice devin din ce în ce mai mult o componentă centrală a transportului public ecologic. Cu toate acestea, din cauza diferențelor de cost față de autobuzele convenționale, trecerea este o sarcină uriașă pentru companiile de transport”, spune ministrul federal al Transporturilor, Patrick Schnieder (CDU).
„Cu finanțarea noastră, compensăm această diferență și sprijinim, de asemenea, dezvoltarea infrastructurii aferente. Prin proiectul STELLA, BVG investește în infrastructură modernă care face ca autobuzele încărcate să fie și mai potrivite pentru utilizarea de zi cu zi.”
Comentați?