Mars își extinde flota de camioane cu șase camioane Mercedes eActros 600 complet electrice. În colaborare cu Einride, compania va folosi vehiculele pentru livrări între Germania și Olanda, cu scopul de a economisi anual aproximativ 1.860 de tone de CO₂. Până în 2030, 300 de camioane electrice vor fi pe drumurile din Europa pentru compania de alimente și hrană pentru animale.
Mars continuă să își extindă flota de camioane electrice. Împreună cu compania suedeză Einride, care oferă tehnologii electrice, digitale și autonome pentru transportul de marfă, compania alimentară pune în funcțiune șase noi camioane Mercedes eActros 600. Se preconizează că camioanele semiremorci complet electrice vor economisi anual aproximativ 1.860 de tone de echivalent CO₂ și vor parcurge peste 760.000 de kilometri între mai multe locații din Germania și Olanda.
Mars se bazează pe modelele electrice
După utilizarea inițială pe rute mai scurte, Mars se bazează acum din ce în ce mai mult pe propulsia electrică pentru transportul pe distanțe lungi. Noile eActros 600 vor conecta fabricile Mars din Viersen, Germania, și Veghel, Olanda, cu depozitul central din Minden, unde a fost creată infrastructura necesară sub formă de stații de încărcare rapidă.
Parteneriatul cu Einride, care a început la începutul anului 2024 , s-a dovedit a fi un succes pentru ambele părți. Inițial, două camioane eActros 300 făceau naveta între fabrica de hrană pentru animale din Verden și depozitul principal din Minden, economisind aproximativ 400 de tone de echivalent CO₂ pe an. Acum, zona de operare este extinsă semnificativ pentru a aproviziona și clienții cu amănuntul și alte unități de producție Mars cu emisii reduse.
Până la sfârșitul acestui an, 25 de camioane electrice cu semiremorci vor fi utilizate pentru Mars în Europa, iar acest număr este așteptat să crească la 300 până în 2030. Compania își propune să reducă emisiile de CO₂ în logistica europeană cu aproximativ 20.000 de tone pe an. Obiectivul global al grupului este de a reduce la jumătate emisiile de gaze cu efect de seră până în 2030. Americanii folosesc emisiile din 2015 ca punct de plecare. Electrificarea flotei de camioane este un pas major către atingerea acestui obiectiv.
„Sustenabilitatea în logistică este crucială pentru o afacere care se străduiește să facă progrese semnificative în domeniul respectării mediului. Pe lângă investiții și infrastructură, această schimbare necesită soluții inovatoare și un angajament pe termen lung”, a declarat Nicolas Storck, șeful departamentului de logistică al Mars în țările vorbitoare de limbă germană.
Comentați?